۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۲۷۱۲۰۱
امام جمعه نور:

معنویت حاصل از ماه ضیافت الهی عامل خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تمرین بندگی دانست و گفت: معنویت حاصل از ماه ضیافت الهی موجب خودسازی و فاصله گرفتن از رذایل اخلاقی می شود.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور شب گذشته در جمع نمازگزاران و روزه داران شهرستان نور با گرامی داشت ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه گرانقدر و پربرکت رمضان قرار داریم که باید بهره معنوی شایسته ای از آن داشته باشیم.


وی با اشاره به این که صبرمحوری نقشی ارزنده و والا در زندگی انسان دارد، بیان داشت: اگر کسی می خواهد به موفقیت و تعالی دست پیدا کند باید صبر را به نحوی شایسته در وجود خود نهادینه کند.


امام جمعه نور خاطرنشان کرد: صبر به معنای تحمل و بردباری در برابر مشکلات با تسلیم شدن، زانوخم کردن و اقدام نکردن نباید مساوی تلقی شده که جدای از هم هستند.


حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: بعضی این گونه القا می کنند صبر در برابر مشکلات به مفهوم تلاش نکردن بوده و جبرگرایان به دنبال بیان این امر هستند که برداشت آنان کاملا غلط است.


وی ادامه داد: قرآن کریم در ارتباط با لشگریان طالوت می فرماید آن ها در عین نبرد می گفتند که باید مقاومت و مبارزه کرده و در برابر ظلم و ستم ایستادگی داشته باشید در عین این که انسان می تواند در برابر ناملایمات تحمل و بردباری داشته باشد.


امام جمعه نور با بیان این که انسان باید حکمت خداوند متعال را باور داشته باشد، گفت: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام می فرماید قیام و انزار کرده و در عین حال صبر داشته باشید.


حجت الاسلام باقرزاده خاطرنشان کرد: در آیات مربوط به مجاهدان فی سبیل الله بیان شده است که باید صبر داشته و با جهاد و مبارزه همراه باشد که نشانگر اهمیت صبر در تعالیم والای دینی است.


وی با بیان این که بهترین مصداق این امر ملت بزرگ ایران هستند، گفت: بیش از نیم قرن در حال مبارزه اما اهل تحمل، صبر و بردباری بوده که مصداق کامل آن خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان هستند.


امام جمعه نور با اشاره به این که صبر، تحمل و بردباری ملت ایران کم نظیر است، بیان داشت: خانواده های معظم شهدا در عین مبارزه صبر ارزنده و والایی از خود نشان دادند.


حجت الاسلام باقرزاده خاطرنشان کرد: انسان باید به مقدرات الهی روی تسلیم نشان داده و نباید نسبت به حضرت حق اعتراض داشته باشیم و تلاش و مجاهدت را سرلوحه امور خود قرار دهیم.


وی با بیان این که انسان باید کوشش برای رفع مشکلات و برداشتن موانع داشته باشد تا در مسیر ارزشمندی قرار گیرد، گفت: باید از خداوند متعال بخواهیم روحیه صبر، تحمل و بردباری را در همه امور زندگی به ما عنایت کند که روزه ما در ماه مبارک رمضان از مصادیق صبر بوده و زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات