۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴
کد خبر: ۲۷۱۲۰۸
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

اجر خودداری از گناه بالاتر از جهاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: انسان اگر به خاطر خداوند گناه را ترک کند، در دلش وجد، سرور، عظمت و ابهت به وجود می آید و احساس پهلوانی و قهرمانی می کند که لذت این احساس آن از انجام گناه بیشتر است.
حجت السلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان سه شنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: اگر شخصی زمینه گناه برایش وجود داشته باشد و عفت پیشه کند و دامن خود را از گناه دور کند، اجرش با مجاهد مساوی و یا از آن بالاتر است.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ع) جهاد اکبر را مبارزه با نفس و جنگ با دشمن را جهاد اصغر دانسته است، از این رو کسی که در برابر گناه، عفت پیشه کند، جهاد اکبر کرده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی دلیل شیرین شدن ذائقه انسان با گناه را عدم درک لذت ترک گناه دانست و گفت: انسان اگر به خاطر خداوند گناه را ترک کند، در دلش وجد، سرور، عظمت و ابهت به وجود می آید و احساس پهلوانی و قهرمانی می کند که لذت این احساس از انجام گناه بیشتر است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که حضرت یوسف با علم بر این که با ترک گناه، رضایت خداوند حاصل می شود، از گناه دوری می کرد، گفت: حضرت یوسف اگر مرتکب گناه می شد، خاک نشین می شد، اما با ترک گناه یک انسان پیروز آسمانی شد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه، فردوس را به عنوان عالی ترین درجه بهشت را برای کسانی که گناه نمی کنند دانست و گفت: بهشت با نهرهایی از شیر و عسل و به دور از درد و مصیبت، با وجود دیوارهایی از جنس طلا و غذاها و حورالعین های بهشتی برای کسانی فراهم شده است که از گناه دوری کنند.

 

به گفته وی، آنچه چشم از آن لذت می برد، در سایه درخت های بهشتی و نغمه های حورالعین و شراب های متفاوت با شراب های مست کننده دنیا، برای کسی است که گناه را ترک کند.

 

وی با اشاره به این که اگر کسی به بهشت اعتقاد پیدا کند، به نعمت ها و خوشی های دنیا وابسته نمی شود، گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید چنان حوریه هایی در بهشت وجود دارد که اگر یکی از آنها به دنیا بیاید، چشم ها از نور آن کور می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی دلیل انجام گناه در دنیا را عدم باور ما از بهشت یاد کرد و گفت: شناخت انسان از بهشت مانند بچه ای است که در دل مادر قرار دارد و هیچ درکی نسبت به دنیای بیرون از رحم ندارد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: امام علی(ع) هیچ اعتنایی به دنیا نداشت، چرا که می فرمود دنیا و خلافت و حکومت آن بر مردم، از آب بینی یک بز مریض نزد من کمتر است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که رسول اکرم(ص) می فرماید یک درب بهشت برای امام علی(ع)، یک درب آن برای اولیاء الله، یک درب آن برای صالحان و پنج درب آن برای شیعیان امیرمؤمنان(ع) است، گفت: الحمدلله ما شیعیان دستاویزی به اهل بیت(ع) داریم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات