۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۷۱۲۱۱
لاله افتخاری:

برای احقاق حقوق زنان منفعلانه برخورد نکنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که گاهی نسبت به احقاق حقوق زنان منفعلانه برخورد می‌کنیم، گفت: باید دید مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره حقوق زنان چیست و بر اساس آن به ارائه طرح‌های مناسب و تصویب قوانین حمایتی از زنان پرداخت.
لاله افتخاري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شامگاه دو‌شنبه نهم تیر‌ماه در نشست بخش خانواده رسانه‌ای کمیته خانواده که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شد، گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایفای حقوق اسلامی زنان، باید تلاش کنیم تا تمام حقوق واقعی زنان جامعه به آنان داده شود.

وی افزود: در کشور ما گاهی منفعلانه برخورد می‌شود، باید دید مطالبه رهبری در خصوص حقوق زنان چیست و بر اساس آن با ارائه طرح‌های مناسب و تصویب قوانین حمایتی از زنان حمایت کرد.

افتخاری با بیان این موضوع که برخی از زنان از حقوق واقعی خود بی‌خبرند، تاکید کرد: متاسفانه ما شاهد هستیم که برخی از بانون رسیدن به حقوق خود را فقط در مهریه می‌بینند و گاهی از سر ناآگاهی و خشم و در مقابل اشتباهات مرد آن ‌را اهرم فشار می‌کنند، در حالی‌که زن در جامعه امروز باید بداند که اسلام از او در رابطه با جامعه چه می‌خواهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نگاه تک جنسیتی در سطوح بالا، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از موارد و بخش‌های قانون‌گذاری نگاه جامعه مردانه است و باید فضایی ایجاد شود تا زنان نیز بتوانند در برخی از موارد که هنوز قدرت اعمال نظر کمتری دارند شرکت کنند.

وی با توصیه به زنان در خصوص اهیمت کانون خانواده، خاطر‌نشان کرد: پول برای زن احساس خوشبختی نمی‌آورد، بلکه اگر زن در خانواده خود احساس آرامش کند و در تمام موارد زندگی احساس امنیت داشه باشد به خوشبختی رسیده است، ضمن این‌که گاهی دیده می‌شود زنان در برخی از موارد سرگرمی و پرداختن به امور فراغتی خود افراط می‌کنند که این موارد نیز جایز نیست.

افتخاری با اشاره به تصویب قوانینی در مجلس درباره تحکیم بنیان خانواده، ادامه داد: در مجلس کار‌های بسیار خوبی در خصوص بانوان صورت گرفته است، اما گاهی نیز شاهدیم که به‌دلیل بار مالی برخی از طرح‌ها تصویب نمی‌شوند و یا در مرحله آخر دست‌خوش تغییر می‌شوند، به همین دلیل تلاش بنده در کمیسیون‌های مختلف با ارائه پیشنهادات مختلف بر این اصل استوار شده است تا بتوانیم قوانین بسیار خوبی را به‌ ویژه در مورد زنانی که نوزاد به‌دنیا می‌آورند و شاغل هستند را تصویب کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با مثبت اعلام کردن ایجاد وزارت ورزش و جوانان در کشور، خاطر‌نشان کرد: در بخش جوانان حرکت‌های خوبی صورت گرفته است، ضمن این‌که معاونت زنان در نهاد ریاست جمهوری باید تلاش بیشتری را انجام دهد تا تمام دستگاه‌های ذیربط در مسیر خواسته رهبر معظم انقلاب درباره تشکیل مرکزی برای خانواده حرکت کنند.

وی با انتقاد شدید از مدل امروزی زندگی برخی از مردم، تاکید کرد: در گذشته ساده زیستی افتخار بود، اما امروز متاسفانه شاهد هستیم که ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش شده‌اند، ما همگی باید تلاش کنیم تا با زندگی بسیار ساده و خدا‌پسند در مسیر تعالی و ایجاد یک خانواده سالم قدم بر داریم.

افتخاری در پایان با اشاره به زندگی حضرت خدیجه(س)، خاطر‌نشان کرد: حضرت خدیجه(س) مدل اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد، وی با حمایت‌های خود از اسلام و پیامبر(ص) خدمات بسیاری را به اسلام کرد و بانویی بود که با درایت خود سر منشا بسیاری از کمک‌ها برای دین اسلام شد./856/پ202/ی

ارسال نظرات