۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۷۱۲۸۲

نگاهی به فعالیت‌های دانشکده علوم قرآنی مراغه

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه، این دانشکده را تنها مرکز علوم قرآنی مستقل و منسجم در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.
دانشکده علوم قرآني مراغه
حجت الاسلام سبحانی، رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: دانشکده علوم قرآنی مراغه وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، یکی از 21 دانشکده علوم قرآنی موجود در ایران اسلامی و تنها مرکزی است که در استان آذربایجان شرقی به صورت مستقل و منسجم به فعالیت‌های قرآنی می پردازد.
 
وی ادامه داد: این دانشکده در سال 1373 با پذیرش 10 دانشجو در رشته تربیت معلم قرآن مجید به روش نیمه متمرکز و با انجام مصاحبه فعالیت خود را آغاز و از سال 1380 با افتتاح ساختمان دانشکده علوم قرآنی مراغه در زمینی به مساحت 15700 متر مربع و در 4 طبقه با زیر بنای 4500 متر مربع باظرفیت 400 دانشجو و با پذیرش از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی، فعالیت خود را ادامه می دهد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: با استقبال دانشجویان از معارف قرآنی، از سال 1381 دانشکده از بین برادران و خواهران در رشته های تفسیر قرآن مجید و علوم قرآن مجید به صورت متمرکز اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.
 
وی ابراز داشت: از آغاز فعالیت دانشکده تا کنون، حدود 700 دانشجو در رشته های تربیت معلم قرآن کریم، تفسیر قرآن مجید و علوم قرآن مجید فارغ التحصیل شده اند.
 
رییس دانشکده علوم قرآنی اذعان داشت: برخی از این عزیزان تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با کسب رتبه‌های تک رقمی ادامه داده و برخی نیز در مراکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مشغول به خدمت شده اند.
 
حجت‌الاسلام سبحانی گفت: دانشکده علـوم قـرآنی مراغه با فراهم آوردن محیطی مناسب و اختصاص دو خوابگاه مجزا برای خواهران و برادران به ظرفیت 200 دانشجو همراه با سالن غذاخوری مجهز و نمـازخانه است.
 
وی ادامه داد: کتابخـانه این مدرسه بیش از 14000 نسخه کتاب و حدود 400 نسخه پایان نامه های دفاع شده و اشتراک 8 عنوان فصلنامه علمی پژوهشی را در خود جای داده و دارای قرائت خانه مخصوص خواهران و برادران و همچنین دارای، سالن اجتماعات است.
 
این استاد دانشگاه اضافه کرد: سایت اینترنتی مجهز و متصل به شبکه اینترنت برای استفاده دانشجویان و شبکه وایرلس برای استفاده اساتید در کلاس های درس و بهره مندی از اساتید متعهد و مجرب از دیگر امکانات این دانشگاه است.
 
وی خاطرنشان کرد: دانشکده با 5 نفر هیأت علمی تمام وقت و بورسیه دکتری و با استفاده از مدرسان مجرب، در رشته های علوم قرآنی، تفسیر، ادبیات عرب، جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ اسلام، تربیت بدنی به کار خود ادامه می دهد./854/ت302/ب4
ارسال نظرات