۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۷۱۳۱۶
آیت الله سبحانی:

مسؤولیت‌ها باید به دست افراد معتقد به اسلام سپرده شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر شایسته سالاری و دیانت مسؤولان گفت: کارهای کلیدی باید به دست افرادی سپرده شود که معتقد به اسلام هستند؛ زیرا منافقان که در باطن کافر و در ظاهر مسلمان هستند، اعتقادی به اسلام ندارند و به درد مسؤولیت نمی‌خورند.
سلسله مباحث تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني در مجتمع عالي فقه و اصول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره احزاب و صفات منافقان اظهار داشت: بدگمانی و سوءظن به خداوند از دیگر صفات منافقان است.

 

مفسر برجسته قرآن کریم افزود: خداوند در سوره احزاب به ترس و واهمه منافقان در این جنگ اشاره می‌کند که چگونه از صدای شیپور جنگ بر خود می‌لرزند و نزدیک است به بیابان و بیرون شهر پناه برند و برخلاف مؤمنان ترس و وحشتی از جهاد ندارند و خودشان را مخیر میان دو خیر شهادت یا مبارزه کردن با دشمنان می‌بینند.

 

وی با تأکید بر شایسته سالاری و دیانت مسؤولان ابراز داشت: کارهای کلیدی باید به دست افرادی سپرده شود که معتقد به اسلام هستند؛ زیرا منافقان که در باطن کافر و در ظاهر مسلمان هستند، اعتقادی به اسلام ندارند و به درد مسؤولیت نمی‌خورند.

 

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به الگو بودن پیامبراکرم(ص)، ائمه‌اطهار(ع) و علمای دین خاطرنشان کرد: سخنرانی و توصیه‌ها لازم است؛ اما از آن مهم تر برای افراد به‌ویژه قشر جوان، داشتن الگو است.

 

وی به روح تقلیدگرایی در انسان اشاره کرد و افزود: تقلید در اخلاق، احکام، کارهای نیک و شایسته باید وجود داشته باشد؛ چنان که انسان با تقلید کردن بسیاری از مهارت‌ها را می‌آموزد؛ اما تقلید در کارهای ناشایست و مدگرایی اشتباه و نادرست است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر رسانه‌ و ماهواره های ‌بیگانه برای جوانان کشور، الگوهای غیر اسلامی ارائه می‌کنند که در این زمینه باید الگوهای اسلامی بیشتر مطرح شود.

 

این مرجع تقلید، نظامیان انگلیس و آمریکا را مزدور خواند و یادآور شد: در سال 1320 شمسی، کشور ایران از سوی چند کشور بیگانه اشغال شد که در ماه شعبان، نظامیان انگلیس و آمریکا از جنوب و نظامیان شوروی از شمال حمله کردند.

 

وی به اشغال قم از سوی نظامیان انگلیس و آمریکا اشاره کرد و  افزود: در آن زمان مرسوم بود که هنگام سحر مردم با ایجاد سر و صدا همدیگر را مطلع می‌کردند که نظامیان انگلیس و آمریکا در شب اول ماه رمضان از این سر و صدا وحشت کردند و نزدیک بود، فرار کنند.

 

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه به معنای واژه «اَعراب»‌ اشاره کرد و افزود: کلمه «اَعراب» به افرادی گفته می‌شود که از فرهنگ اسلام به دور هستند و فرقی نمی‌کند چه ملیتی داشته باشند و اهل کدام کشور و فرهنگ باشد./908/پ201/ج

ارسال نظرات