۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۱۳۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

موعظه و هدایت قرآن مخصوص متقین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به این که موعظه و هدایت قرآن مخصوص متقین است، گفت: باید برای فهم قرآن در آن تدبر کرد و ما برای فهم این کتاب از ادبیات عرب استفاده می‌کنیم اما آن را مبنا قرار نمی‌دهیم چرا که باید برای فهم قرآن از خود قرآن و بیان پروردگار، بیان رسول اکرم و ورثه ایشان استفاده شود.
حجت الاسلام معمار منتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین، استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در بین نمازگزاران مسجد رضوی با بیان این که مقصود از ورود به وادی السلام همجواری با پروردگار عالم است، گفت: یک قرآن بیشتر وجود ندارد، اما قرآنی که می‌تواند ما را به راه مستقیم هدایت کند از خصوصیتی خاص بهره‌مند و برخوردار است.

 

وی با اشاره به این که موعظه و هدایت قرآن مخصوص متقین است، تصریح کرد: باید برای فهم قرآن در آن تدبر کرد و ما برای فهم این کتاب از ادبیات عرب استفاده می‌کنیم اما آن را مبنا قرار نمی‌دهیم چرا که باید برای فهم قرآن از خود قرآن و بیان پروردگار، بیان رسول اکرم و ورثه ایشان استفاده شود.

 

استاد حوزه  دانشگاه بیان کرد: این که ما از معارف کتاب خدا محروم هستیم و ما را به در خانه اهل بیت نمی‌برد به دلیل این است که از راه آن وارد نمی‌شویم به همین دلیل اغلب بهره از قرآن کم است، اهل سنت با استناد به یک آیه از قرآن می‌گویند توسل به ائمه و یا حسین گفتن شرک است، در صورتی که این مسأله شرک نبوده و اتفاقا عین توحید است اما این مسأله با استناد به چند آیه قابل اثبات است.

 

وی با اشاره به آیه 23 سوره زمر اظهار کرد: قرآنی ما را به خانه اهل بیت می‌رساند که آیات آن متشابه و دوتا دوتا باشد چرا که اگر تنها به یک آیه استناد کنیم از هدایت قرآن بهره‌ای نخواهیم برد اما اگر دوتایی دیدید این قرآن شما را به صراط مستقیم هدایت خواهد کرد.

 

حجت‌ الاسلام معمار منتظرین ادامه داد: واژه مقابل هدایت اضلال است و مطابق آیه قرآن هرکس هدایت شود هاد پیدا می‌کند چرا که در آیه 36 سوره زمر می‌فرماید «مَنْ یضلِلِ اللّهُ فَمَالَهُ مِنْ هَادٍ؛ یعنی کسی را که خدا گمراه کند برای او هاد نخواهد بود»، بنابراین کسی که هدایت شود هاد و راهنما خواهد داشت و هاد کسی است که وجود او هدایت کننده است./939/پ203/ح

ارسال نظرات