۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۳۸۹
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:

بقاع متبرکه ظرفیت مهمی برای ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: موقوفات و بقاع متبرکه ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه هستند.
مقيمي، نماينده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، احمدعلی مقیمی، نماینده مردم شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی امروز در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه، گفت: اوقاف یک نهاد مذهبی است که همه فعالیت های آنها برپایه ارزش های دینی و اسلامی انجام می شود.

 

وی موقوفات و بقاع متبرکه را ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه دانست و گفت: وظیفه اوقاف در اجرای این امر بسیار مهم و کلیدی است و همه در این زمینه با اوقاف همکاری کنند.

 

نماینده مردم شرق استان در مجلس، امینانه نیات واقفان خیراندیش را یکی از مسائل شرعی بسیار مهم برای مجموعه اوقاف دانست و بیان داشت: اوقاف باید مدافع حقیقی حق و حقوق موقوفات باشد تا به نیت واقف هیچگونه تعرضی صورت نگیرد.

 

وی افزود: واقفان خیراندیش با نیات خالص اموال و دارایی‌های خود را وقف کردند و ما امین موقوفات هستیم و امیدواریم امانتدار خوبی برای واقفان نیک‌اندیش باشیم و در راستای اجرای ارزنده نیات واقفان گام برداریم.

 

مقیمی افزود: وقف نیاز به گسترش بیشتری در جامعه دارد و اگر این امر مهم تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه‌ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد. 

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف امری ضروری و مهم است که باید در راستای آن گام برداشته شود، گفت: مسؤولان و همه مردم برای حفظ و احیای موقوفات و ترویج وقف در جامعه باید تلاش کنند و نیاز فعلی جامعه این امر را اقتضا می کند.

 

نماینده مجلس ادامه داد: اگر وقف به درستی در جامعه تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه‌ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است و اگر تبلیغ نشود ضرر و زیان بزرگی متوجه جامعه خواهد شد.

 

وی اسلام را دینی آینده نگر و هدف مدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف، راهی در جهت تامین آینده و گذشته انسان است و باید به گونه ای عمل شود که خیر و برکت به همراه داشته باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات