۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۷۱۴۲۷
مدیر کل اوقاف استان خبر داد؛

برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی در 150 امامزاده مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 150 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: همه ائمه خیرخواه مردم بودند و خداوند برای اینکه انسان ها را هدایت نماید پیشوا و رهبر برای آنان قرارداده است و ائمه طاهرین پیشوایان دین انسانها هستند.

 

وی افزود: قرآن کریم پیامبر را بعنوان اسوه حسنه معرفی می کند و ائمه معصومین(ع) هم مانند پیامبر الگوی تمام نما برای بشریت بوده و هر کس از آنان دور باشند گمراه خواهند شد.

 

این مسؤول از مهم ترین ویژگی های امام حسن مجتبی (ع) را سخاوت وجود آن امام بزرگوار برشمرد و تصریح کرد: سفره کریمانه امام حسن (ع) همیشه پهن بود و همه مردم بویژه مساکین و یتیمان از آن بهره می بردند و این سخاوت وجود باید برای همه الگو باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در 150 بقعه و امامزاده مازندران خبر داد و گفت: سخنرانی سخنرانان مجرب، مولودی خوانی، اهداء جوایز و برپایی نمایشگاه تصویری از برنامه های این مراسم ها است.

 

وی تصریح کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور جوانان و نوجوانان طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت و ﺟﺎﯾﮕﺎه واﻻی اﻣﺎﻣﺎن ﻣﻌﺼﻮم(ع) ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ(ع) ھﺴﺘﻨﺪ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم علیزاده ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ھﺴﺘﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﻣﺘﻮﻟﯿﺎن دﯾﻨﯽ ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﺒﻠﻐﺎن ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﺎﯾﮕﺎه اﻣﺎﻣﺎن ﻣﻌﺼﻮم(ع)، ﺟﻮاﻧﺎن را در ﺟﮫﺖ اﻟﮕﻮﮔﯿﺮی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﯾﺎری دھﻨﺪ.

 

وی بیان داشت: زمان امام حسن مجتبی(ع) شرایط به گونه‌ای بود که چهار خلیفه حکومت کرده بودند و آخرین خلافت به حضرت علی (ع) رسیده بود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در این زمان مباحث انحرافی در جامعه رواج یافته بود تصریح کرد: باید این جریانات که پس رحلت حضرت رسول(ص) به وجود آمده بود با یک ظرافت خاصی پیگیری شود و آن ظرافت خاص توسط امام حسن مجتبی(ع) که دارای علم و حلم خاصی بودند انجام شد.

 

وی افزود: امام حسن (ع) با حلم و بردباری سفره‌های کریمانه را پخش کرد، دست فقرا و ایتام را گرفت و به همین دلیل به کریم اهل بیت مشهور است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات