۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۴۳۱
امام جمعه هشترود:

حفظ خطوط قرمز در مذاکرات شرط توافق خوب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی گفت: توافق خوب با حفظ خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اتفاق خواهد افتاد، توافقی که مد نظر آمریکا و برای آنها خوب است توافقی یک جانبه و تمامیت خواهانه است، بنابراین اگر دولت آمریکا به توافق منصفانه تن ندهد، عدم موفقیت مذاکرات بر عهده آن ها خواهد بود.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه هشترود، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان، گفت: توافق خوب خواست ملت شریف ایران است، اما توافق خوب، توافقی منصفانه است، نه توافقی که منافع ملت در آن لحاظ نشده باشد.


وی ادامه داد: به هر نحوی ممکن است توافق بد اتفاق بیافتد، بنابر این رهبر انقلاب بار دیگر خطوط قرمز نظام را گوشزد نمودند  تا پشتوانه ای برای مذاکره کنند
گان باشد.


حجت الاسلام رحیمی ابراز داشت: کنگره و دیگر دستگاه های کشور آمریکا با فشار به دولت مردان و مذاکره کنندگان آمریکائی این بهانه را برای آن های به وجود آورده است که فشار کنگره را ابزاری برای عقب نشینی مذاکره کنندگان ایرانی به کار برند.


وی هوشمندی، استواری، ثبات و قوت مبنای رهبری را از این منظر دانست و گفت: اتکاء و ثبات قدم رهبر انقلاب در خطوط قرمز در حقیقت نوعی حمله روانی خاصی را علیه دولت‌مردان آمریکا پیش بینی کرده و  پشتوانه ای برای مذاکره کنندگان برای استیفاء حق ملت است.


امام جمعه هشترود اظهار داشت: بنابراین توافق خوب با حفظ خطوط قرمز اتفاق خواهد افتاد، توافقی که مد نظر آمریکا و برای آنها خوب است توافقی یک جانبه و تمامیت خواهانه است، بنابراین اگر دولت آمریکا به توافق منصفانه تن ندهد، عدم موفقیت مذاکرات بر عهده آن ها خواهد بود.


وی بیانات رهبر انقلاب در تأکید به حفظ خطوط قرمز را سبب تقویت موضع مذاکره کنندگان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم آمریکا در سیاست خارجی و به ویژه سیاست داخلی شکست های سختی را متحمل شده است و آن ها یه یک موفقیتی نیاز دارند، بنابراین این آمریکائی ها هستند که از همه بیشتر به توافق نیازمندند.

 

حجت الاسلام رحیمی در پایان هدف آمریکا را برچیدن کلی صنعت هسته ای کشور دانست و گفت: امیدواریم مذاکره کنندگان هسته ای با کمال شجاعت و دقت از حقوق این ملت مقاوم و شریف دفاع نمایند./854/ت302/ح

ارسال نظرات