۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۷۱۴۳۵
استاد اخلاق حوزه مطرح کرد؛

مصادیق انفاق و ضرورت کمک به مستمندان

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم دستور اسلام مبنی بر انفاق و کمک به مستمندان را یک دستور کلی و همه گیر خواند و با اشاره به مصادیق آن گفت: کسی نباید تنگدستی را بهانه انفاق نکردن قرار دهد چرا که امامان ما نیز در اوج ساده زیستی این چنین انفاق می کردند.
انفاق

حجت الاسلام سید مهدی سعیدی، از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، جود و سخاوت را از ویژگی های بارز آن امام همام برشمرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) چند بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا انفاق کردند.

 

وی توصیه کرد: ما نیز بایستی انفاق و جود را از امام خود بیاموزیم و این را بدانیم هر قدر وضع مالی بدتری داشته باشیم و انفاق کنیم در نزد خداوند ارزش بیشتری دارد.

 

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: دستور انفاق و کمک به مستمندان و نیازمندان دستوری کلی و همه گیر است و کسی نباید تنگدستی را بهانه انفاق نکردن قرار دهد چرا که امامان ما نیز در اوج ساده زیستی این چنین انفاق می کردند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تمام مصادیق معروف و نیک می تواند موضوع انفاق قرار بگیرد، بنابراین بدون شک خوش اخلاقی با همسر و فرزندان، کمک به همنوع، در راه دین از آبرو و  اعتبار گذشتن از مصادیق انفاق در راه خدا محسوب می شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در پایان با اشاره به اینکه این جود و سخاوت امام حسن مجتبی(ع) بایستی درس برای مدیران جامعه ما باشد، اظهار داشت: مدیران از این حیث که مورد توجه جامعه هستند بایستی الگو و نمونه خوبی باشند و انفاق و سخاوت در کار را سرلوحه خود قرار دهند و بدانند هر قدر مسئولیت آنها بالاتر باشد وظیفه آنها در قبال مردم نیز سنگین تر است./1330/ت303/ی

ارسال نظرات