۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۲۷۱۴۵۵
همزمان با میلاد امام حسن مجتبی؛

مراسم ضیافت روزه اولی ها در آستان علی بن باقر مشهد اردهال کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ضیافت روزه اولی ها در شب میلاد امام حسن(ع) در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) با حضور ۵۰ دختر و پسر روزه اولی برگزار شد.
مراسم ضيافت روزه اولي ها در آستان علي بن باقر مشهد اردهال كاشان برگزار شد مراسم ضيافت روزه اولي ها در آستان علي بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان مراسم ضيافت روزه اولي ها در آستان علي بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان مراسم ضيافت روزه اولي ها در آستان علي بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان چهارشنبه شب در مراسم ضیافت روزه اولی ها در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: خداوند در آسمان همه خیل مَلک را دو هم جمع کرد تا خطبه عقد امیرمؤمنان(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) را بخواند که هیچ پیغمبری چنین عقدی نداشته است.

 

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) بالاتر از انبیا، رفیع تر اولیا و ممتازتر از اوصیا است، ازاین رو هیچ کسی به تمایز ایشان نبوده و نخواهد بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: امام علی(ع) جایی به دنیا آمده که هیچ کس در آن جا به دنیا نیامده و نخواهد آمده، جایی عقدش خوانده شد که عقد هیچ کس در آن جا خوانده نشده و خوانده نخواهد شد، کسی عقد ایشان را خوانده است که برای هیچ کس عقد نخوانده و تا قیامت نخواهد خواند، چرا که خود خدا عقد آن دو بزرگوار را خوانده است.

 

تکلیف نوجوانان به معنای مؤمن و متدین و همراه امیرمؤمنان شدن است

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) فرمود امام علی(ع) کسی است که خدا و رسول خدا او را دوست دارند و او نیز خدا و رسول خدا را دوست دارد، گفت: روایت است هرجا ذکر فضیلت امیرمؤمنان(ع) باشد، ملائک آسمان در آنجا حضور دارند و برای اهل مجلس دعا می کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: در روز قیامت گریه، زاری و گرفتاری بسیار است و در آن وانفسا، پیامبر اسلام(ص) همه کاره  روز قیامت خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید همه اختیار بهشت در دست فاطمه زهرا(س) خواهد بود، گفت: در آن زمان به پیامبر(س) طعنه می زدند که ایشان پسر ندارد، از این رو کسی نیست که ادامه دهنده راهش باشد، اما امرزو شاهد این هستیم که اسم اهل بیت(ع) بلند است و امام زمان(ع) در پرده غیبت بر جهان حکومت می کند و خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی یاد آور شد: از رسول اکرم(ص) روایت است هر کس می خواهد به سید جوانان بهشت نگاه کند، چهره امام حسن(ع) را مشاهده کند.

 

حجاب، خاری در چشم دشمنان امام زمان است

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که ما نبودیم تا چهره امام حسن(ع) را مشاهده کنیم، از این رو امیدواریم با توسل، نماز و عمل به تکلیفی که بر دوش نوجوانان دختر و پسر است، در بهشت چهره ایشان را ملاقات کنیم.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: نوجوانان برای بیعت به آستان علی بن باقر(ع) آمده اند تا با حجاب خود روی فاطمه زهرا(س) را شاد و دشمنان را نا امید کنند و به دین خدا و آیین نبوی کمک و دل امام زمان(ع) را شاد کنند.

 

وی تکلیف نوجوانان را به معنای متدین و مؤمن شدن و همگام و همراه با امیرمؤمنان(ع) شدن دانست و گفت: چادری که بر سر خانم ها است، خاری در چشم دشمنان امام زمان(عج) است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: شبکه های ماهواره ای با تبلیغ بی حجابی به دنبال بروز گناه و انجام اتقاقات ناگوار در جامعه هستند، اما مشت محکم بانوان محجبه به دهان دشمنان خواهد خورد.

 

شایان ذکر است، مراسم ضیافت روزه اولی ها در شب میلاد امام حسن(ع) در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) به همت آستان علی بن باقر(ع) و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با حضور 50 دختر و پسر روزه اولی همراه با اهدای جایزه به نوجوانان، مدیحه سرایی، سخنرانی و دکلمه خوانی برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات