۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۷۱۵۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

نهادینه کردن صفات حسنه در جامعه نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت همه دستگاه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور دینی گفت: برای نهادینه کردن اخلاق و صفات حسنه فرهنگ سازی به تنهایی کافی نیست بلکه لازم است همه مجموعه ها و دستگاه ها از صدا و سیما و وزارت ارشاد گرفته تا خطبا و مسؤولان به طور هماهنگ فعالیت کنند.
ولادت امام حسن عليه السلام ولادت امام حسن
حجت الاسلام سید محسن حسینی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به میلاد امام حسن(ع) گفت: امام حسن مجتبی بسیار خوش اخلاق و ایثارگر بوده به طوری که وقتی فردی از اهل شام به ایشان دشنام داد حضرت از او استقبال و او را به خانه خودش دعوت کرد.
 
وی در ادامه افزود: کریم کسی است که خوش اخلاق و ایثارگر بوده که اخلاق نیکویی داشته باشد؛ امام حسن را کریم اهل بیت گویند از آنجا که ایشان در مدینه مهمان سرایی داشتند و درب خانه آن بر روی همگان باز بود.
 
امام جمعه سابق شهر بابک کرمان تصریح کرد: شبیه ترین فرد از خاندان رسول خدا به پیامبر اکرم را امام حسن گویند؛ وی جوانی زیبارو و مظهر صفات خوب بود.
 
وی در ادامه با اشاره به نهادینه سازی صفت کرامت در جامعه اظهار داشت: برای نهادینه کردن اخلاق و صفات خوب فرهنگ سازی به تنهایی کافی نیست بلکه لازم است همه مجموعه ها و دستگاه ها از صدا و سیما، وزارت ارشاد گرفته تا خطبا و مسؤولان به طور هماهنگ فعالیت کنند.
 
این استاد دانشگاه افزود: صفات خوب مانند خم رنگرزی نیست که پارچه ای را در آن اندازیم و سریع رنگ بگیرد بلکه برای کسب صفات نیکو به جان کندن و تلاش نیاز است.
 
حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: در جامعه ما خطبا در مورد حجاب بانوان صحبت می کنند و مسأله شرعی می گویند اما کارخانه ها و تولیدی ها با مجوز ارگان های مربوطه لباس های کوتاه و زننده برای زنان تولید می کنند؛ با این ناهماهنگی نمی توان صفات خوب و نیکو را در جامعه نهادینه کرد./9704/ت303/ب4
ارسال نظرات