۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۷۱۵۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت کردن بهترین روش تربیتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بهترین روش تربیتی، محبت کردن به انسان ها است، گفت: با محبت کردن به همسر و فرزند، مشکل اخلاقی آن ها برطرف می شود.
تربيت  اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ظهوری، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: خداوند متعال مصلحت ما را بهتر می داند؛ از این رو هر آن چه را که واجب کرده به نفع ما و هر آن چه را حرام کرده است به ضرر ما است.

 

وی با اشاره به این که تمام کارهای ما باید برای خدا باشد، تصریح کرد: هر کاری که انسان انجام می دهد، باید خالصانه باشد؛ چرا که ما یقین داریم اجر آن را در روز قیامت دریافت می کنیم؛ هدف از زیارت ائمه اطهار(ع) نیز نزدیک شدن به خداوند متعال است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با خاطر نشان کردن این که علل استرس ها و غم و غصه های ما این است که سطح توقع ما از دیگران بالا است، اظهار کرد: انسان اگر برای خدا کار کند، احساس آرامش می کند؛ در حالی که اگر رضای خداوند را در نظر نگیرد، احساس شکست می کند. 

 

ظهوری در ادامه با بیان این که رضایت امام رضا(ع) در این است که ما واجبات را انجام دهیم و محرمات را ترک کنیم، افزود: زیارت ما باید با معرفت باشد و بدانیم چه کسی را زیارت می کنیم؛ از این رو سعی کنید هر زمان که به زیارت می آیید تصمیم و عزم جدی بر ترک گناه داشته باشید.

 

فرزندان با تحکم و اجبار دین دار نمی شوند
این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در پاسخ به این پرسش که چگونه می توانیم، افراد را تشویق به رعایت حجاب کنیم، گفت: باید آن ها را نسبت به حجاب آگاه کنیم و با بیانی شیرین و جذاب فلسفه و حکمت آن را بیان کنیم؛ چرا که هر اندازه انسان عاقل تر باشد، کمتر گناه می کند و در مقابل انسان های جاهل بیشتر گناه می کنند و عاقل بودن بدین معنا است که انسان در اعتقادات دینی، قوی باشد.

 

وی افزود: والدین باید تا می توانند برای مسائل معنوی فرزندان خود مایه بگذارند و در این میان باید این نکته را مد نظر داشت که هیچ گاه با اجبار، تهکم و ارعاب نمی توانید فرزندان خود را دین دار کنید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: یکی از مواردی که تربیت مادران را زیر سؤال می برد، دوست بد فرزند ما است؛ بنابراین باید دقت کنید که دوست خوب برای فرزند خود انتخاب کنید.

 

ظهوری با اشاره به این که بهترین روش تربیتی، محبت کردن به انسان ها است، اضافه کرد: سعی کنید بهترین الگو برای فرزندان خود باشید و بدانید که با محبت کردن به همسر و فرزندتان مشکل اخلاقی آن ها برطرف می شود.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: از آموزه های دین اسلام است که در مقابل بدی افراد، خوبی کنید؛ خداوند در آیه 22 سوره نور می فرماید: «وَ لْیَعْفُوا وَ لْیَصفَحُوا أَ لا تحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَکمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ»./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات