۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۱۵۹۹
مبلغ دینی:

صلح امام حسن امری الهی و براساس حفظ مصالح اجتماعی بود

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: امام حسن مجتبی(ع) در برهه ای تن به صلح با معاویه داد که اسلام در خطر بود و برای نجات شیعیان مجبور شد به پای میز مذاکره با معاویه برود و در این مذاکرات امتیازاتی را از معاویه گرفت و امتیازاتی را هم به طرف مقابل داد و این صلح امری الهی و براساس حفظ مصالح اجتماعی بود.
حجت الاسلام محمد بُداغ آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد بُداغ آبادی، مبلغ دینی بعد از ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان کاشان با تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اشاره به این که بعد از شهادت امیرمومنان(ع) شیعیان مظلوم واقع شده بوند گفت: امام حسن(ع) براساس حکم الهی در برهه ای از زمان که پیروزی معاویه حتمی بود و شیعیان در خطر بودند برای نجات شیعیان مجبور شد تن به صلح با فاسدترین فرد زمان خودش یعنی معاویه بدهد.

 

وی افزود: صلح امام حسن(ع) با معاویه دارای دستاوردهای مهمی از جمله تن دادن معاویه به تمام درخواست های امام حسن(ع) بود، لذا امام حسن(ع) نیز از این فرصت استفاده کرد و از مهم ترین درخواست های ایشان، عدم انتقال حکومت به فرزندانش معاویه، عدم ناسزاگویی به امیرمومنان، در اختیارقراردادن پنج میلیون درهم بیت المال به شیعیان علوی و هاشمی و... بود.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی در رابطه با چگونگی صلح امام حسن(ع) با معاویه گفت: از امام صادق روایت شده است فرشته مرگ به رسول اکرم نازل شد و گفت من چهارده نامه مهر و امضا شده از سوی خدا برایت آوردم که هریک از این نامه ها برای یکی از چهارده معصوم است.

 

وی افزود: نخستین نام که از رسول اکرم باز کرد و به تکلیف خود عمل کرد، نامه دوم به فاطمه زهرا رسید، نامه سوم به امیرمؤمنان رسید و نام چهارم که به امام حسن رسید در آن نوشته شده بود، درجریان امامت امام حسن(ع) قرار است حوادثی  رخ بدهد و تکلیف امام حسن در برابر این حوادث مشخص شده است، قرار است بین امام حسن(ع) و معاویه  صلحی انجام شود که این صلح بدون اجازه خداوند نیست.

 

این مبلغ دینی حفظ مصالح اجتماعی را یکی دیگر از دلایل صلح امام حسن مجتبی اعلام کرد و یاد آورشد: بعد از جنگ های زیادی که در زمان  امیرمومنان رخ داده بود  مردم خسته شده و طاقت ادامه جنگ های بعدی را نداشتند.

 

عده ای در مبارزه با استکبار جهانی زود خسته می شوند

وی افزود: امروز نیز یک عده ای در مبارزه با استکبار جهانی زود خسته می شوند و از گردونه خارج می شوند و ولی فقیه خود را فراموش می کنند و با بروز کوچکترین مشکلی هر آنچه را که دوست دارند بر زبان جاری می کنند.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی یاد آورشد: امنیت و آسایش امروز میهن اسلامی که به عنوان جزیره ای امن در آتش خارومیانه قرارگرفته است را مدیون هزاران شهیدی هستیم که خون خود را در راه اسلام و اعتلای اسلام و انقلاب و ولایت دادند.

 

وی افزود: در دفاع مقدس و در حالی که رزمندگان اسلام بر دشمن تسلط داشتند و در حال پیشروی  بودند عده ای که  مدعی میهن پرستی و دین  بودند  به امام خمینی فشار می آوردند تا با دشمن مذاکره کند و همین افراد امروز نیز برای رهبر معظم انقلاب تعیین تکلیف می کنند و خطوط قرمز مشخص می کنند تا  مذاکرات با آمریکا  را یا تأیید و یا رد کند.

 

به گفته وی، نه مردم و نه دولت و نه رهبری این اجازه را به این افراد می دهند که بخواهند در مقابل رهبری خط قرمز تعیین کنند.

 

پروتکل الحاقی را  هیچ کشوری حتی پاکستان نپذیرفته است

حجت الاسلام بُداغ آبادی مذاکرات هسته ای ایران با آمریکا را برخلاف عده ای که تصور می کنند توسط رهبرمعظم انقلاب است آن را یک بحث دولتی خواند و یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب در مذاکرات هسته ای ایران با آمریکا هر کجا که نیاز باشد وارد می شود از جمله خطوط قرمزی که برای مذاکرات مبنی بر عدم اجازه از بازرسی مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای تعیین کرد.

 

وی عدم پذیرش پروتکل الحاقی از سوی جمهوری اسلامی ایران را نیز یاد آورشد و گفت: اجازه بازدید از مراکز نظامی در هر زمان وشرایطی تحت عنوان پروتکل الحاقی تاکنون از سوی هیچ کشوری حتی پاکستان پذیرفته نشده است.

 

این مبلغ دینی یاد آورشد: این زیادخواهی است که آنها در مقابل ناحق خود می ایستند، اما جمهوری اسلامی ایران نباید اجازه داشته باشد در مقابل حق خود بایستد،  یعنی رهبر ناحق آنها هر اجازه ای برای ناحقی داشته باشد اما رهبر بر حق ایران برای گرفتن حق خودش اجازه نداشته باشد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات