۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۷۱۶۲۸
امام جمعه بناب:

تحریم علمی غرب، موجب خودکفایی ما در فناوری هسته‌‎ای شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: تحریم علمی و فناوری ایران از سوی کشورهای انحصارطلب غربی، موجب دستیابی ایران به تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای شد.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب امروز در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های بناب اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با تحریم علمی کشور و ارایه نسخه‌های دست چندم دانشگاهی به دنبال عقب‌گرد دانش ایرانی بودند.

 


وی با بیان این‌که استقلال علمی کشور غرب را وادار به مذاکره کرده است، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داد که تحریم علمی و فناوری ایران از سوی کشورهای انحصارطلب غربی، موجب تلاش مضاعف جوانان دانشمند ایران و دستیابی به تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ای شد.

 


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که تولید علم عامل اقتدار هر کشوری خواهد شد، تصریح کرد: اگر به دنبال صدور آرمان ها و ارزش های  انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان هستیم، یکی از مهم‌ترین راهکارها تولید علم و فناوری و رهایی بخشی ملت‌های مظلوم از یوغ کشورهای مستکبر صاحب دانش و فناوری است.

 


امام جمعه شهرستان بناب با اشاره به این‌که ارزش های انقلاب اسلامی ایران درطول سالیان پس از پیروزی انقلاب به کشورهای مختلف منطقه‌ای،‌ اروپا و آمریکا صادر شده است، گفت: این رویداد در بیداری مسلمانان جهان و به‌ویژه باورهای دینی آنها نقش عمده‌ای ایفا کرد.

 


وی افزود: هرچند تلاش غربی‌ها، چه در رسانه‌ها و چه در سیاست‌های خود در مورد ایران هراسی بر آن بوده است که همواره از انقلاب اسلامی ایران، چهره‌ای ضدفرهنگی و متجاوز ترسیم نمایند، ولی رهبر فرزانه انقلاب همواره بر مفاهیم عالی مکتب شیعه تکیه و فرهنگ تشیع را به جهانیان عرضه کرده است.

 


حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فضایل ماه مبارک رمضان پرداخت و با تأکید بر بهره‌مندی از لحظات معنوی این ماه مبارک اظهار داشت: ‌اگر اخلاص و خدمت به خلق، نیت اعمال ما باشد، قطعا رضایت الهی را به دنبال خواهد داشت.

 


همچنین مجتبی عباسیان، رییس دانشگاه بناب نیز به گزارشی از عملکرد این مرکز آموزش عالی پرداخت و گفت: کسب رتبه‌های برتر سه نفر از دانشجویان دانشگاه بناب در المپیاد علمی کشور، یک رویداد علمی بزرگ در سطح شهرستان بناب محسوب می‌شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات