۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۶۴۸
امام جمعه بستان آباد:

صلح امام حسن نشأت گرفته از بینش و درایت علوی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضوی با اشاره به صلح امام حسن با معاویه در سال 41 قمری، گفت: صلح امام حسن نشأت گرفته از بینش و درایت علوی بود.
ميلاد امام حسن

حجت الاسلام رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ترتیب یافت، اظهار داشت: آن حضرت به عنوان کریم اهل بیت عصمت و طهارت الگویی تمام عیار برای سبک زندگی اسلامی در عرصه های فردی و اجتماعی است.

 


وی با بیان این‌که ویژگی های اخلاقی، سیره عملی و رفتار آن امام همام می تواند انسان را در زندگی فردی با مکارم عالی اخلاقی آشنا کند، خاطرنشان کرد: سیره آن حضرت در برخورد با دیگران به ویژه در مواجهه با حوادث  نیرنگ‌های مختلف دشمنان اسلام نیز می تواند الگویی برای زندگی اجتماعی افراد قرار گیرد.

 


حجت الاسلام رضوی با اشاره به این‌که امام حسن مجتبی(ع) در رویارویی با معاویه نه منافع شخصی را در نظر داشت و نه در فکر خون ریزی در جهان اسلام بود، تصریح کرد: صلح امام حسن(ع) با معاویه دارای ابعاد جهان شمولی اسلام است؛ زیرا این صلح، قهرمانانه ترین نرمش تاریخ اسلام بوده است.

 


امام جمعه بستان آباد با تأکید بر عمق‌نگری نسبت به ضرورت صلح امام حسن و تبعات مثبت آن اقدام تاریخی گفت: آن صلح که کاملا از موضع قدرت بوده است، نشان داد؛ اسلام می تواند همواره و در همه حال بهترین تصمیم ها را بگیرد و حاکمان راستین اسلام نه منافع خود بلکه منافع عمومی و سعادت آفرین را در نظر دارند.

 


وی با بیان این‌که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زبان گویا و مجریان راستین احکام و هویت اسلامی بوده اند، گفت: البته باید در نظر داشت که افراد بی بصیرت در همه زمان ها و مکان ها بوده اند، چنانکه برخورد جامعه اسلامی با صلح امام حسن(ع) در آن دوران متفاوت بوده است؛ متأسفانه افکار عمومی جامعه با این حرکت تاکتیکی و هوشمندانه همراهی و همکاری نکرد.

 


حجت الاسلام رضوی با تأکید بر این‌که گذر زمان نشان داد که صلح امام حسن(ع) عین پیروزی بدون جنگ و خونریزی بوده است، گفت: به گواه بزرگان دین و مورخان تاریخ اسلام؛ صلح امام حسن با معاویه در سال 41 قمری گفت نشأت گرفته از بینش و درایت علوی بود.

 


امام جمعه بستان آباد در ادامه با بیان این‌که درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در نرمش قهرمانانه برای اثبات حقانیت ملت ایران برگرفته از درس مکتب امام حسن(ع) بوده است، گفت: گذر زمان نشان خواهد داد که این نرمش قهرمانانه عین پیروزی در مذاکرات هسته‌ای بدون خشونت و افراطی‌گری بوده است./853/ت302/ب4

ارسال نظرات