۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۷۱۶۷۱
رییس دانشکده علوم قرآنی آمل:

تحقق تعالیم و معارف قرآنی نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که تحقق تعالیم و معارف قرآنی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: فعالان عرصه قرآن کریم از ثواب و جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار هستند که باید در راستای توسعه مراکز فرهنگی قرآنی و بهره گیری از ظرفیت های گرانقدر آن کوشا باشیم.
ر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل امروز در محفل نورانی انس با قرآن کریم که با حضور قاری مصری در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که قرآن خوانی امر معروف و کار خیری است که باید در این مسیر نورانی قدم برداشته شود، گفت: انسانی که به این کتاب نورانی محبت داشته و آن را بخواند از مقام والایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به این که سفارش و راهنمایی دیگران به قرآن کریم ثواب بسیاری دارد، افزود: راه اندازی مراکز قرآنی و آموزش قرآن کریم نیز کار خیری است که درجات والایی دارد.


حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: انسان باید از منکرات و زشتی ها دوری کرده و به سمت آن حرکت نکند که دین مبین اسلام این امر را به ما هشدار داده است.


رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با بیان این که در جامعه بشری امروز شیطان دارد کار می کند که مسلمانان باید حواسشان جمع باشد، گفت: بعضی دوست دارند فساد ، فحشا و ویژگی های اخلاقی ناشایست را رونق دهند که عذابی بزرگ برای آنان وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: کسی که منکری را دوست بدارد درجه پایین تری نسبت به انجام و یا تعلیم آن دارد که همگان باید تلاش کنیم تا از گناهان دوری کنیم.


حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که سازمان اوقاف و امورخیریه در راستای نیت واقفان سعی کرده مراکز فرهنگی قرآنی را ایجاد کند، گفت: رهبری معظم انقلاب فرمودند که امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند که عزمی ارزشمند باید در این راستا وجود داشته باشد.


رییس دانشکده علوم قرآنی آمل تصریح کرد: به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیگیری مسؤولان مرکز بزرگ فرهنگی قرآنی بصیرت در شهرستان آمل راه اندازی شده که منزلتی ارزشمند است.


وی با تاکید بر این که تحقق تعالیم و معارف قرآنی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: فعالان عرصه قرآن کریم از ثواب و جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار هستند که باید در راستای توسعه مراکز فرهنگی قرآنی و بهره گیری از ظرفیت های گرانقدر آن کوشا باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات