۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۷۱۶۹۳
آیت الله نوری همدانی:

پرونده اعمال انسان با مردن بسته نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به اهمیت پایه‌گذاری سنت‌های حسنه و پسندیده در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر فردی آثار نیک، سنت حسنه و خدماتی به جامعه داشته است؛ خیر و ثواب آن حتی بعد از مرگ نیز به وی می‌رسد.
حضرت آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد، مرگ را دروازه معاد خواند و اظهار داشت: مرگ پلی به سوی عالم آخرت است؛ اما با مردن، پرونده انسان مختومه نمی‌شود و آثار و اعمالش حتی بعد از مرگ نیز جریان دارد.

 

وی به اهمیت پایه‌گذاری سنت‌های حسنه و پسندیده در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اگر فردی آثار نیک، سنت حسنه و خدماتی به جامعه داشته است؛ خیر و ثواب آن حتی بعد از مرگ نیز به وی می‌رسد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: برخی افراد سنت‌های خیری را پایه‌گذاری می‌کنند، مدرسه و مسجد می‌سازند، به مردم خدمت‌رسانی دارند، فرزندان صالح تربیت کرده و تحویل جامعه می‌دهند؛ کتاب‌هایی را تألیف می‌کنند و کارهای خیر دیگری را انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به بدعت‌ها و رسوم اشتباه در جوامع خاطرنشان کرد: در مقابل اگر فردی بدعت و سنت اشتباهی را در دنیا پایه‌گذاری کرده باشد؛ گناه و شر آن در قیامت به آن فرد می‌رسد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به آیاتی از سوره سجده اشاره کرد و گفت: افرادی که به خداوند ایمان دارند و در این راه صبر و استقامت داشته باشند؛ ملائک در هنگام مرگ به آنها بشارت بهشت می‌دهند.

 

وی افزود: انسان اگر به وظیفه اخلاقی و دینی‌اش عمل کند؛ در هنگام مردن، فرشتگان به وی بشارت می‌دهند که نگران گذشته نباشد و نسبت به آینده نیز ترس و وحشتی نداشته باشد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان یادآور شد: در این آیه، فضائل فراوانی برای مؤمنان و کسانی در راه اسلام ثابت قدم هستند؛ ذکر شده است که از آن جمله ‌بشارت و آرامش در هنگام مردن است./908/پ202/ج

ارسال نظرات