۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۷۱۱
لاریجانی در قم:

درباره عملکرد دولت نباید بی انصافی کرد/ سیاسیون و اصحاب رسانه تلاطم ها را کاهش دهند

خبرگزاری رسا _ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که رهبر معظم انقلاب همیشه از دولت حمایت کرده و تیم مذاکره کننده را فرزندان ملت خوانده است، گفت: کسانی که می‏گویند تیم مذاکره کننده خیانت کار است و حرف از ولایت مداری نیز می‏زنند چرا حرف‏های آقا را در رابطه با حمایت از دولت و تیم هستته‏ای نمی‏شنوند.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان قم که شامگاه پنج شنبه برگزار شد، گفت: شرایط فعلی و اوضاع کشور به هیچ عنوان مطلوب نیست.
 
وی با بیان این‏که عمده مشکلات ما به درون کشور باز می‏گردد، ابراز داشت: ساز و کار درونی کشور با مشکل سوء مدیریت مواجه است و باید این سوء مدیریت به سرعت حل شود.
 
لاریجانی با تأکید بر این‏که اقتصاد به نفت و گاز متکی است، اظهار داشت: به خاطر مشکلات بین المللی دچار مشکل شدهایم و نمیتوانیم نفت را به قیمت قبل صادر کنیم به همین دلیل افتصاد کشور مقداری افول کرده است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی ما پیشرفت کرده است، تصریح کرد: این پیشرفت خوب بوده ولی هنوز به نتیجه دلخواه نرسیدیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: وقتی قیمت نفت سقوط کرد کشور دچار مشکل اقتصادی شدید شد و اگر ما صادرات غیر نفتی داشتیم کشور دچار بحران اقتصادی نمی‏شد.
 
وی تحریم‏ها را یکی دیگر از عوامل مشکل اقتصادی دانست و گفت: شرایط فعلی کشور بیش از گذشته ایجاب می‏کند که به تولید اهمیت بیشتری بدهیم و در این راستا باید اول موانع تولید را از سر راه کنار بزنیم.
 
لاریجانی ادامه داد: ما در داخل کشور به یک همگرایی، همزبانی و همدلی واقعی نیاز داریم و دلیل این‏که رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند به خاطر شرایط غیر عادی کشور است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی وضعیت منطقه را وضعیتی بحرانی دانست و افزود: بحران داعش همه کشورهای اطراف ما را فرا گرفته است و آنها نمی‏توانند به راحتی از این بحران خارج شوند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‏که پرونده هسته‏ای پرونده پر مشکلی است، ابراز داشت: باید همه کمک کنند تا مشکل حل شود نه این‏که از این طریق بر اختلافات دامن بزنند.
 
وی افزود: برخی از افراد به زعم خود، بر اساس وظیفه شرعی حرف‏هایی می زنند که غلط است؛ چرا ذهن مردم را خراب می‏کنید؟؛ فردی در یکی از استان‏ها گفته بود دولت تمام واحد‏های هسته‏ای را تعطیل کرده و این خلاف واقع است.
 
لاریجانی اظهار داشت: یکی از آقایان در استانی گفته بود که دولت دار و ندار هسته‏ای را به باد داده است و برادر دیگری در جای دیگر فریاد زده آقا تنها است به داد آقا برسید؛ در جواب این فرد باید گفت آقا تنها نیست بلکه شما می‏خواهید آقا را تنها نشان دهید.
 
رییس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب همیشه از دولت حمایت کرده و تیم مذاکره کننده را فرزندان ملت خوانده اند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از برادران برای این‏که این دولت را نقد کند، تعبیرات بسیار ناپسندی را بکار برده که به هیچ وجه درست نیست و نمی شود به آن نقد اطلاق کرد.
 
وی تصریح کرد: کسانی که می‏گویند تیم مذاکره کننده خیانت کار است و حرف از ولایت مداری نیز می‏زنند چرا حرف‏های آقا را در رابطه با حمایت از دولت و تیم هستته‏ای نمی‏شنوند.
 
لاریجانی با بیان این‏که دولت سابق در وزارت نیرو میلیاردها تومان بدهی داشت، گفت: این دولت وارث این مشکلات بزرگ است و دارد با این مشکلات مبارزه می‏کند و نباید در رابطه با این دولت بی انصافی کرد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه مسؤولان کشور خواهان توافق خوب در مسأله هسته‏ای هستند و ما مسؤولان از اواخر دولت قبل در این زمینه بحث کردیم و با مجموع توانمندی هایی که داریم به این نتیجه رسیدیم که این توافق را انجام و شرایط کشور را تغییر دهیم تا اقتصاد و تولید کشور بر روی ریل قرار گیرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سیاسیون و اصحاب رسانه این تلاطم‏های رسانه‏ای را کاهش دهند و همه انرژی خود را معطوف به پیشرفت کشور در همه زمینه‏ها کنند./922/پ201/ج
ارسال نظرات