۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵
کد خبر: ۲۷۱۷۲۱
با حضور آیت الله طبرسی:

فاز نخست مدرسه علمیه امام علی ساری افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ فاز نخست مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری پنج شنبه شب با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و همچنین جمعی از علما و روحانیان مرکز استان افتتاح شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، فاز نخست مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری پنج شنبه شب با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و همچنین جمعی از علما و روحانیان مرکز استان افتتاح شد.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم از حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ساری به عنوان بزرگترین مجتمع علمی، فرهنگی و حوزوی استان یاد کرد و گفت: این حوزه علمیه جامع در سه سطح فعالیت خواهد کرد.

 

وی با بیان این که زیرساخت های فعالیت سطح چهار نیز در این حوزه علمیه فراهم شده است، افزود: پس از آغاز به کار سطح سه و جذب طلاب به حتم این سطح نیز فعالیت علمی خود را آغاز خواهد کرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه امام علی(ع) ساری در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر قرار دارد، گفت: بنای احداث شده در این مجتمع هشت هزار مترمربع است.

 

وی با بیان این که بلوک شرقی این مجتمع بیش از هزار و800 متر مربع و بلوک غربی آن نیز حدود سه هزار مترمربع بنا دارد، افزود: بلوک شمالی این حوزه نیز بیش از سه هزار مترمربع است.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود به امکانات جانبی این مجمتع حوزوی اشاره کرد و با بیان این که در طبقه هم کف شرقی این مجموعه کتابخانه کاملی بنا شده است، گفت: این کتابخانه دارای مخزن و سالن مطالعه مجهز است.

 

وی تعداد هجره های این حوزه علمیه را 74 مورد اعلام کرد و گفت: این هجره ها با امکانات کامل و به روز در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بهداری و درمانگاه موقت، سلف سرویس ویژه اساتید و طلاب، آشپزخانه، سالن پذیرایی و سردخانه، انبار، نمازخانه با حدود 300 متر مربع، سایت کامپیوتر و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت حدود 400 نفر بخشی از مهم ترین امکانات جانبی حوزه علمیه امام علی(ع) ساری اعلام کرد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که این حوزه علمیه دارای حدود 20 مدرس است، افزود: طبقه فاز غربی این حوزه نیز تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان این که انشاء الله سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری رسمی از حوزه علمیه امام علی(ع) ساری خواهیم بود، تصریح کرد: با بهره برداری کامل از این حوزه علمیه و جذب طلاب شاهد آغاز فعالیت های علمی و آموزشی مناسب در این مجتمع خواهیم بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات