۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۷۲۷
نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس(18)؛

فرهنگ سازی حجاب باید از درون خانواده شروع شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با بیان این که مسأله بدحجابی یک مسأله عقیدتی و فرهنگی است و عقیده را فقط با عقیده جواب داد، گفت: در زمینه حجاب، فرهنگ سازی باید از درون خانواده شروع شود زیرا این خانواده است که تربیت کننده است.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب، دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، شب گذشته در همایش حجاب و عفاف که در سالن همایش های این نمایشگاه برگزار شد، گفت: دین عبارت است از مجوعه ای از اعمال دینی و مذهبی و همه این اعمال باید در کنار هم باشند و عمل شوند؛ نه تنها بحث حجاب و عفاف بلکه همه احکام باید رعایت شود.

 

وی افزود: در صدر اسلام هم افرادی بودند که فقط به بعضی از احکام اسلام مانند نماز و روزه عمل می کردند و به احکامی مانند جهاد اعتقادی نداشتند و وقتی آیات جهاد نازل می شد آن را قبول نمی کردند.

 

 حجت الاسلام کاظمی نسب با اشاره به اهمیت الگوسازی در زمینه حجاب، گفت: در این زمینه کارهای زیادی باید انجام گیرد که یکی از این راه ها برگزاری همایش های مختلف در زمینه حجاب و عفاف است؛ باید در این همایش ها بحث و گفت و گو انجام شود و هرچه از این همایش ها برگزار بشود باز هم کم است.

 

 دبیر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با انتقاد از افرادی که در این زمینه فقط به انتقاد می پردازند و از ارائه راهکار خودداری می کنند، تصریح کرد: این که ما بنشینیم و فقط انتقاد کنیم مشکلات حل نمی شود و در این زمینه باید راهکار هم داد. 

 
وی با بیان این که برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب ضرورت دارد، افزود: ما باید نفوذ کنیم در داخل خانواده ها و در این زمینه رسانه ملی باید نقش بسزایی به جهت فراگیری این رسانه داشته باشد.
 
حجت الاسلام کاظمی نسب با تصریح به این که ما باید در زمینه خانواده کار کنیم، اضافه کرد: ما در این زمینه باید آموزش دهیم؛ همان طور که وقتی به زائران بیت الله الحرام درباره مناسک حج آموزش می دهیم و آن ها جهت ادای صحیح این فریضه نیاز به آموزش دارند، دختری هم که به سن بلوغ می رسد نیاز به آموزش دارد.
 
وی با بیان این که برخورد با بی حجابی باید به مثابه برخورد یک پزشک با بیمار باشد که پزشک بعد از آزمایش و گذاشتن دوره درمانی به بهبود بیمار کمک می کند، گفت: ما در زمینه حجاب و عفاف بیشتر به صورت سطحی کار کرده ایم و از این جهت است که ما کمتر نتیجه گرفته ایم.
 

فرهنگسازی عفاف و حجاب باید از خانواده شروع شود
دبیر دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تصریح بر این که باید فرهنگ سازی از درون خانواده شروع شود و در وهله اول خانواده ها باید تربیت اسلامی، دینی و مذهبی شوند، اضافه کرد: بچه ها در دامان مادر  رشد می کند و از دامان زن است که مرد به معراج می رود. ما معمولا همانجایی که این شاخ و برگ ها را می بینیم قصد در اصلاح داریم که این راه اشتباه است.
 
حجت الاسلام کاظمی نسب خاطرنشان کرد: تربیت، ریشه در خانواده و شاخه در اجتماع دارد و اگر ما موارد بی حجابی را در اجتماع می بینیم، این فقط بعد اجتماعی قضیه است و مشکل اصلی در خانواده قرار گرفته است.

 

وی با تصریح بر این که متاسفانه ما در بحث حجاب و عفاف در مرحله اول به سمت برخورد رفته ایم، بیان کرد: در این زمینه باید به سمت فرهنگ سازی پیش برویم چرا که باید عقیده را با عقیده جواب داد نه با ضرب و شتم.
 
حجت الاسلام کاظمی نسب با انتقاد از صدا و سیما در زمینه فرهنگ سازی حجاب و عفاف، ابراز کرد: وقتی فلان کارخانه ای فلان ماده غذایی را تولید می کند فورا تبلیغاتش را در تلویزیون می بینیم ولی هنگامی که چادر ملی تولید می شود ما هیچ اثری از معرفی و فرهنگ سازی این محصول در رسانه ملی نمی بینیم.
 
دبیر نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با تصریح بر این که اولین کاری در این زمینه می توانیم انجام دهیم فرهنگسازی است، گفت: چون این مسائل عقیدتی هستند باید از راه فرهنگسازی وارد شد.
 
وی با بیان این که دین عبارت است از مجموعه اعمالی کنار هم که به مثابه دانه های زنجیری کنار هم کامل می شوند، افزود: نمی شود ما فقط به مسأله حجاب بپردازیم و نسبت به بقیه مسائل بی تفاوت باشیم چرا که اگر ما خواهان آن هستیم که زنان ما حجابشان و مردان ما عفتشان اسلامی باشد فاکتور هایی وجود دارد که باید آن ها را مد نظر قرار داد.
 

حجت الاسلام کاظمی نسب در ادامه با بیان این که حجاب فقط مختص خانم ها نیست و آقایان را هم شامل می شود، گفت: همانطور که خانم ها باید پوشش اسلامی داشته باشند، آقایان هم باید پوشش اسلامی داشته باشند./860/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات