۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۷۱۷۴۲
نماینده مجلس:

آل سعود چاره‌ای جز شکست و سقوط ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز انصارالله یمن با هوشیاری، تدبیر و نفوذ کلام و قدرت مدیریت، یک جریان سیاسی مستقل، قدرتمند و مسلط است، گفت: دولت آل سعود چاره‌ای جز پذیرش انصارالله به عنوان یک قدرت ندارد و پوزه‌اش به خاک مالیده خواهد شد.
يمن تنها نمي‌ماند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شاهین محمدصادقی نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حوادث یمن و حمله وحشیانه رژیم سعودی به این کشور، گفت:‌ آمریکا و اسرائیل حمله عربستان به کشور یمن را طراحی کردند.

 

وی در ابتدا پس از بررسی و شرح موقعیت جغرافیایی و سیاسی کشور یمن، خاطرنشان کرد: یمن همواره کشوری مستقل و آبادترین کشور جزیرةالعرب بوده است که شرایط کشاورزی آن بهتر از کشورهای این منطقه است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم یمن افرادی مبارز بودند و هیچ‌گاه زیر بار زورگویان نرفتند، افزود: مردم یمن از معدود گروه‌هایی بودند که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) به مدینه و به دیدار امام علی‌(ع) می‌آمدند.

 

وی از مالک اشتر، اویس قرنی، زهیر بن قیس و کمیل بن زیاد به عنوان برخی از یاران امام علی‌(ع) نام برد و اظهار داشت: در جنگ‌های امیرمؤمنان‌(ع) نزدیک به 26 هزار نفر از مردم یمن در رکاب آن حضرت به شهادت رسیدند.

 

محمدصادقی گفت: در طول تاریخ کشورهای متعددی از جمله مصر سعی کردند به یمن تجاوز کنند و با هفتاد هزار نظامی وارد این کشور شدند و تنها با هفت هزار نظامی باز گشتند و این نشان از مبارز بودند مردم یمن دارد.

 

این نماینده مجلس با بیان این‌که مردم یمن همزمان با انقلاب‌های کشورهای اسلامی قیام کردند، تفاوت قیام این ملت با سایر ملت‌های منطقه را در دانستن آنچه می‌خواستند خواند و تأکید کرد: مردم یمن می‌دانستند که یک حکومت اسلامی منطبق با شرایط اسلامی را می‌خواهند.

 

وی ادامه داد: مردم یمن عکس کشورهای منطقه که به عربستان سعودی یا برخی قدرت‌های دیگر وصل بودند تنها به خدا متکی بودند، کاملا دموکراتیک برخورد کردند و حتی حاکم زمان قبل را هم از خود می‌دانستند.

 

محمدصادقی با بیان این‌که رابطه سعودی با مردم یمن تاریخی است و همواره آل سعود معتقد بودند که یمن را باید ضعیف و خوار نگه داشت، گفت: عربستان سعودی در سالهای 2004 و 2009 به حوثی‌ها حمله کرد و شکست خورد.

 

وی اظهار داشت: در جریان اخیر مردم یمن سعی کردند با انسجام و اتحاد رفتار کنند؛ شیعیان و برادران اهل سنت با انسجام و اتحادی مثال زدنی گروهی را به نام انصارالله برای دفاع از کشورشان به وجود آوردند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن انقلاب مردم یمن اقدام به طراحی توطئه‌های مختلف کردند اما موفق نشدند و سرانجام حمله به یمن را طراحی کردند و در این زمینه مقدس‌ترین مکان‌های دنیا یعنی مکه و مدینه را پشتوانه حرکت‌های ددمنشانه خود قرار دادند.

 

وی با طرح این سؤال که چرا مردم یمن دست به تهاجم متقابل نمی‌زنند، ابراز کرد: برای مردم یمن امکان مقابله به مثل مقدور بود که چاه‌های نفت و کشتی‌ها را بمباران کند، اما با تدبیر اقدام به حفظ خاک یمن کردند و پیشرفت‌های مناسبی به دست آوردند که زمینه را برای تشکیل یک حکومت مردمی منطبق بر موازین ایجاد کرده است.

 

محمدصادقی تصریح کرد: عربستان نه در صحنه بین‌الملل بلکه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز توفیقی به دست نیاورده است، در کشور یمن هم نسبت به رژیم سعودی و بازگشت منصور هادی به قدرت نارضایتی‌های زیادی به وجود آمده است.

 

وی با بیان این‌که امروز انصارالله با هوشیاری، تدبیر و نفوذ کلام و قدرت مدیریت، یک جریان سیاسی مستقل، قدرتمند و مسلط است، گفت: دولت آل سعود چاره‌ای جز پذیرش انصارالله به عنوان یک قدرت ندارد و پوزه‌اش به خاک مالیده خواهد شد./920/پ202/ج

ارسال نظرات