۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۷۱۷۵۹
آیت‌الله امامی کاشانی مطرح کرد؛

وحدت کلمه مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام/ آتش فتنه سعودی دامن خودش را می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان شرایط حساس و بی‌سابقه‌ای که دشمنان برای مقابله با گسترش اسلام به وجود آورده‌اند، بیداری جهان اسلام در برابر این توطئه‌ها و بیان نقشه‌های دشمن را تکلیف خواند و گفت: وحدت کلمه، معرفت، فهم و بیان اسلام مهم‌ترین نیاز دنیای امروز است.
آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که اسلام در شرایطی حساس و بی‌سابقه قرار گرفته است، گفت: یک مبارزه و جنگی بین اسلام و کفر در گرفته که وسعت میدان آن مجازی، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات زهرآگینی علیه اسلام گسترده شده و این میدان نبردی است که دنیای صنعت از یک سو علیه تمام فضائل و ارزش‌های انسانی به راه انداخته و از سوی دیگر در میدان طبیعی از آن برای تقویت عناصر تکفیری مانند داعش، النصره، طالبان و القاعده و علیه مسلمانان استفاده می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دنیای استکبار با پول‌های نفتی انسان‌های ابله، جوان‌های جاهل و نادان را از راه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علیه اسلام، شیعه و مسجد کرده و به دروغ تکفیری‌ها را با عنوان سلفی‌گری تبلیغ می‌کنند.

 

ضرورت بیداری جهان اسلام در برابر توطئه‌ها

وی بیداری جهان اسلام در برابر این همه دسیسه را تکلیف خواند و اظهار داشت: خطبای جمعه باید معارف اسلام را بیان کنند و این گروه تکفیری را که دنیای استکبار علیه اسلام ترویج و تربیت کرده است را به خوبی بشناسند و با آن مقابله کنند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به تحرکات نابخردانه رژیم سعودی که با مدیریت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، گفت: این شرایطی را که رژیم سعودی در یمن برپا کرده حمایت از حرکت‌های ددمنشانه داعش در سوریه، عراق، لبنان و نقاط دیگر است و آتش این فتنه دامن خودشان را خواهد گرفت.

 

وی گفت: امام خمینی‌(ره) برای مواجهه با این شرایط ناگوار، مسأله اتحاد امت اسلام و هفته وحدت را مطرح و در مقابله صهیونیست جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند تا ملت‌های مسلمان منسجم شوند و ببینند کجا ایستاده‌اند و چه توطئه‌هایی علیه اسلام و امت اسلم می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با قدرت راه امام را ادامه می‌دهند، سخن ایشان در جمع ادیبان و شاعران که فرمودند شعر باید در خدمت جدا شدن حق از باطل قرار گیرد و نقش مهمی می‌تواند در موفقیت‌ها داشته باشد را بسیار ارزشمند خواند.

 

وظیفه علمای اسلام در بیان نقشه‌های دشمن

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند آنان که اختلاف ایجاد می‌کنند، خود را شیعه می‌دانند و شبکه های تبلیغاتی در دنیا ایجاد کرده‌اند و می‌گویند ما پیرو اهل بیت‌(ع) و پایبند ولایت ائمه هستیم، اسلام‌شان آمریکایی و تشیع‌شان انگلیسی است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی شیعه‌ای را که در رسانه‌های خود علیه خلفا کلمات زشت به کار می‌برد را تشیع انگلیسی خواند و اظهار داشت: تشیعی که نسبت به خلفا توهین می‌کند و کلمات زشت به کار می‌برد همان راهی را می‌رود که انگلیسی‌ها می‌خواهند.

 

وی گفت: اقدام داعشی‌ها در انفجار مساجد شیعیان هنگام نماز جمعه برای جلوگیری از اتحاد بین مسلمانان است، اما تشیع انگلیسی می‌گوید شیعیان هم باید هنگام نماز جمعه با مساجد اهل سنت چنین کنند که این دسیسه دشمن است.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که اتحاد، وحدت کلمه، معرفت، فهم و بیان اسلام مهم‌ترین نیاز دنیای امروز است، از خطبای جهان اسلام که مهم‌ترین وظیفه بیان اسلام و تربیت مسلمانان را دارند خواست که نقشه‌های دشمن را بر ملا کنند.

 

ایستادگی نمایندگان ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای

وی با اشاره به مذاکره هسته‌ای خطاب به گروه 1+5 گفت: قرآن کریم می‌فرماید از کفار نترسید و از من بترسید، براساس این تفکر دینی است که نمایندگان ملت ایران، رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و قوه قضائیه ایستاده‌اند و از مواضع خود که براساس عزت و اقتدار و کیان ملت است به هیچ‌وجه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود ولادت با سعادت سبط نبی اکرم‌(ص) امام حسن مجتبی‌(ع) را تبریک گفت و با اشاره به روایتی از آن حضرت، حرص بر دین، اصلاح مال و رعایت حقوق مردم را از اصول مروت و جوانمردی برشمرد./920/پ201/ج

ارسال نظرات