۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۷۶۶
آیت الله طبرسی:

زیاده خواهی آمریکا روند رسیدن به توافق در مذاکرات را کند کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با تأکید براین که با زیاده خواهی های آمریکا و برخی کشورهای غربی مذاکرات هسته ای به جایی نخواهد رسید، گفت: در صورت شکست احتمالی مذاکرات، آمریکا را عامل اصلی آن می دانیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و با بیان این که امروز قرآن از یک جایگاه رفیع و ارزشمندی در میان مردم برخوردار است، گفت: احیای جایگاه کلام الهی در میان مردم به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدهای همیشگی ایشان به نقش قرآن در زندگی مردم است.

 

وی با بیان این که قرائت قرآن کریم با صوت و لحن زیبا بسیار دلنشین و تأثیرگذار خواهد بود، افزود: متولیان ترویج قرآن در کشور باید از همه ظرفیت های موجود در کشور در جهت تربیت نسلی قرآنی بهره گیرند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد ظهور و بروز علمی و عملی قرآن کریم در زندگی مردم و جامعه هستیم، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر ساز احیای فرهنگ قرآنی در جامعه بوده است.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد، گفت: دوری از مفاهیم حیاتبخش قرآنی زمینه ساز انحراف انسان از مسیر تعالی خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، قرآن کریم را گنجینه شکوفایی انسان دانست و ضمن تأکید بر تدبر در این کلام الهی، ادامه داد: انس و الفت با قرآن کریم باید با عمل به مفاهیم ارزشمند آن در متن زندگی همراه باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره در پیش بودن شب های با عظمت قدر، این شب ها را فرصتی ارزنده برای تقرب به خداوند منان دانست و گفت: باید از پروردگار متعال در این ایام گرانقدر بخواهیم که ما را شیعه واقعی امام علی(ع) قرار دهد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که تقوا به این معنی است که انسان خود را از گزند و آن چه که باعث ضرر و اذیت او می شود حفظ کند، خاطرنشان کرد: تقوا این است که طوری در دنیا زندگی کنیم که شخصیت، جان و روح ما خراش بر ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود به نقش خانواده ها در تربیت و پرورش فرزندان صالح اشاره کرد و گفت: پدر در خانه رکن زندگی بوده و خدا به آن قسم یاد کرده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی فرزندان از وظایف والدین است، گفت: پدر در خانه باید با همسر خود خوش‌اخلاقی داشته باشد تا الگوی فرزندان بوده و زندگی را در کام فرزند، شیرین کنند.

 

وی در بخش دیگری سخنان خود به ادامه روند مذاکرات هسته ای کشورمان با غربی ها اشاره کرد  و با بیان این که امروز دنیا به حقانیت صلح آمیز بودن فناوری هسته ای ایران اسلامی پی برده است، افزود: تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به حاشیه بردن موضوع هسته ای کشورمان بی فایده خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تیم مذاکره هسته ای کشورمان با اقتدار در برابر زیاده خواهی آمریکا و غرب ایستاد، تصریح کرد: این ایستادگی و اقتدار تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بار دیگر منطق و حقانیت نظام اسلامی را به دنیا اثبات کرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با صداقت، تدین و ایستادگی در برابر زورگویان جهان ایستادند و از منافع ملی ایران اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی مدافع حقیقی آرمان ها و ارزش های انقلاب هستند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ملت ایران هیچ اعتمادی به آمریکایی ها ندارند، ادامه داد: آمریکا و کشورهای غربی همراه تلاش کردند تا ملت ایران اسلامی به اهداف متعالی خود دست نیاید.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که با زیاده خواهی های آمریکا و برخی کشورهای غربی مذاکرات هسته ای به جایی نخواهد رسید، گفت: در صورت شکست احتمالی مذاکرات، آمریکا را عامل اصلی آن می دانیم.

 

وی به توطئه آمریکایی برای مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات اشاره کرد و گفت: مذاکرات با زیاده خواهی های آمریکایی ها پیش نخواهد رفت.

 

نمایده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رفتار آمریکایی ها همواره شیطانی و استکباری بوده است، گفت: ما نباید به مذاکرات دل ببندیم بلکه باید مسأله مهم اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت آمریکایی ها در به شهادت رساندن 288 سرنشین هواپیمای مسافری ایرباس اشاره کرد و گفت: کارنامه آمریکا در 36 سال اخیر همواره سرشار از توطئه و جنایت علیه ملت ایران بوده است./950/پ201/ب1

ارسال نظرات