۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۷۱۷۶۹
امام جمعه شهرری:

به توافق رسیدن یا نرسیدن مذاکرات چیزی از ارزش ملت ایران کم نمی‌کند/ اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره مذاکرات که فرمودند در مذاکرات به توافق برسیم یا نرسیم چیزی از ارزش این ملت کم نمی‌شود در کشور ما نزدیک به 20 امتیاز وجود دارد که ما می‌توانیم با آنها بسیاری از کارها را انجام دهیم، گفت: مهم‌ترین این امتیاز مقاومت اقتصادی ملت ایران است.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهر ری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند: روزه در ماه مبارک رمضان سپری در برابر آتش جهنم است.

 

وی افزود: از برکات ماه رمضان این است که خداوند به بندگان خود فرصت می‌دهد تا با گناهان خود مقابله کرده و در نهایت به تقوی دست پیدا کنند از اثرات روزه در ماه رمضان این است که انسان با ترک گناه به تقوی دست پیدا می‌کند.

 

ماه رمضان بهار فقرا و مساکین است

امام جمعه شهرری ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: سالروز ولادت حضرت امام حسن(ع) روز اکرام و احسان نامیده شده است، در اصل ماه رمضان بهار فقرا و مساکین است و توصیه شده که زیاد به فکر فقرا باشید.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: پیامبر فرمودند: ای مردم در ماه رمضان از فقرا غافل نشوید، برترین صدقات و مساعدت‌ها کمک به مردم در ماه رمضان است زیرا بادادن صدقه ارزش روزه انسان بالا می‌رود.

 

وی افزود: حضرت موسی(ع) در مناجاتی با خدا گفت خدایا من چگونه شب قدر را درک کنم خداوند خطاب به او فرمود: دست مسکین و فقرا را در این شب بگیر، موسی گفت چگونه از صراط راحت رد شوم خداوند فرمود: در شب قدر صدقه به مساکین را فراموش نکن.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: از امام حسن(ع) پرسیدند چگونه است که هیچ سائلی را از در خانه خود رد نمی‌کنید امام فرمودند: من خود سائل درگاه الهی هستم و از خدای خود شرم دارم که سائلی را از در خانه خود با دست خالی رد کنم.

 

خداوند از ماه‌ها رمضان و از شب‌ها لیله‌القدر را برگزیده است

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: خداوند از روزها جمعه، از ماه‌ها رمضان و از شب‌ها لیله‌القدر را برگزید، ارزش ماه رمضان به شب قدر آن است زیرا مقدرات یک سال انسان در این شب نوشته می‌شود، انسان می‌تواند در این شب با مناجات و انس با قرآن سرنوشت خود را تغییر دهد.

 

وی با اشاره به اعمال شب قدر ابراز کرد: با انجام اعمال شب‌های قدر دل زنده می‌شود، ملکی تبریزی آن عالم بزرگ و ربانی فرمودند: انسان باید از یک سال قبل خود را برای شب قدر آماده کند کسانی که ظلم کرده، عاق والدین شده یا حقی بر گردن خود دارند برای این شب آماده نشوند مگر این‌که آن را برطرف کرده باشند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که مظلومیت امیرمومنان به اندازه ریگ‌های بیایان است، افزود: برای شب قدر دو واسطه قرآن صامت و قرآن ناطق وجود دارد امیرمومنان(ع) زمان سخن گفتن قرآن ناطق و زمان سکوت قرآن صامت است، پیامبر(ص) درباره امیرمومنان(ع) فرمودند: علی و قرآن با هم تفاوتی ندارند هر دو مهجور هستند و در قیامت از مردم درباره این دو مهجور سوال می‌شود.

 

به توافق رسیدن یا نرسیدن مذاکرات چیزی از ارزش ملت ایران کم نمی‌کند

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به مذاکرات بیان داشت: مقام معظم رهبری درباره مذاکرات فرمودند: در مذاکرات به توافق برسیم یا نرسیم چیزی از ارزش این ملت کم نمی‌شود در کشور ما نزدیک به 20 امتیاز وجود دارد که ما می‌توانیم با آنها بسیاری از کارها را انجام دهیم.

 

مردم ایران با مقاومت اقتصادی بر مشکلات فائق می‌آیند

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین این امتیاز مقاومت اقتصادی ملت ایران است که با عزت نفس، تلاش و کوشش توانایی فائق آمدن بر مشکلات را دارند، ما باید در کشور با استفاده از تولیدات داخلی و دوری از کالاهای قاچاق بر اقتصاد سالم روی آوریم.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به توطئه دشمن عنوان کرد: دشمن از توطئه دست برنمی‌دارد ما باید از عراق درس بگیریم که آمریکا به بهانه هسته‌ای داخل این کشور شد و 5 هزار دانشمند هسته‌ای آنها را ترور کرد، شاید با به توافق رسیدن مذاکرات برخی مشکلات حل شود اما با اقتصاد مقاومتی نیز می‌توان بر مشکلات پیروز شد.

 

حامی مثلث شوم عربستان، داعش و اسرائیل 5+1 است

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که در آستانه روز جهانی قدس هستیم، خاطرنشان کرد: اسرائیل همان غده سرطانی است که امام راحل فرمودند که باید از عرصه دنیا حذف شود، امروز مثلث عربستان، داعش و اسرائیل دست در دست هم داده و به کشتار مسلمانان می‌پردازند که حامی آنها نیز 5+1 است./807/پ201/ح

ارسال نظرات