۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۷۱۸۴۹
نماینده خبرگان رهبری:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است، گفت: رمضان ماه رحمت، مغفرت و بخشش است، چه خوب است کرامت امام حسن(ع) الگوی همگان قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خیرین انجمن حمایت از زندانیان مراغه با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است، گفت: رمضان ماه رحمت، مغفرت و بخشش است، چه خوب است کرامت امام حسن(ع) الگوی همگان قرار گیرد.


وی با بیان این‌که برپایی سفره های افطار مجلل و با تشریفات بسیار پرهزینه با سبک زندگی اسلامی در تعارض است، خاطرنشان کرد: احسان و اطعام ولو با یک خرما نیز نزد خداوند متعال ارزشمند است، می توان هزینه سفره های افطار پرهزینه را صرف کارهای خیر و آزادی زندانیان و کمک به مستمندان کرد.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که خیران و نیکوکاران باید در این ماه برای بخشش زندانیان و شاد کردن خانواده های آنان گام بردارند، تصریح کرد: جشن گلریزان از آیین‌های مهم و حسنه سال های اخیر بوده که در راستای ارتقای تقوای الهی برای خیران نیک اندیش است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: امید خانواده های زندانیان مالی، برگزاری جشن های گلریزان و کمک خیران و مردم نوع دوست جامعه در این جشن ها است، انتظار داریم عموم مردم و خیرین در حد توان خود برای آزاد سازی زندانیان غیرعمد و بازگرداندن آنان به آغوش گرم خانواده همت مضاعف داشته باشند.


همچنین علی دلداری، دادستان عمومی و انقلاب مراغه در سخنانی با بیان این‌که انجمن حمایت از زندانیان مراغه در سال گذشته به علت ارائه خدمات مطلوب خود جزو هفت انجمن برتر کشور شناخته شد، اظهار داشت: رسیدگی به نیازمندی های خانواده های زندانیان را سنگین ترین مسؤولیت های نهادهای قضایی و انجمن های حمایت از زندانیان است.


وی اشتغال‌زایی برای 200 مددجو در داخل زندان مراغه، راه اندازی مجتمع کارگاهی طالبخان و جمع آوری بیش از 10 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی را از جمله فعالیت های انجمن برشمرد و گفت: این انجمن که هم اکنون حدود 450 خانواده نیازمند از شهرستان های مراغه و عجب شیر را تحت پوشش قرار داده است.


دلداری خاطرنشان کرد: انجمن به صورت میانگین هر 45 روز نسبت به اهدای سبدهای کالا و کمک های نقدی به خانواده های زندانیان اقدام می کند و درخواست می کنیم عموم مردم و خیرین در اقدامات نیک‌اندیشانه انجمن حمایت از زندانیان مراغه مشارکت داشته باشند./935/د101/ح

ارسال نظرات