۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۷۱۸۶۲
نماینده مجلس:

تقوا در نتیجه مراعات حدود الهی کسب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تقوا در نتیجه مراعات حدود الهی کسب می شود و برای انسان در جهت رستگاری در زندگی اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می تواند نقش آفرین باشد و زمینه رستگاری را فراهم می‌کند.
عبدالکريم جميري، نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در نشست با بسیجیان پیشکسوت ناحیه شهرستان بوشهر با بیان اینکه تقوا عامل اصلی رستگاری است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید شرایطی را فراهم کرد و مراعات هایی را در همه ابعاد زندگی داشت.

 

وی با بیان اینکه ساده ترین کار روزه داری تشنگی و گرسنگی است، گفت: زبان، گوش، فکر و چشم باید نسبت به انجام فرامین الهی در اختیار ما باشد و کنترل آن را داشته باشیم و این معنای حقیقی تقوا یعنی خودنگه دار بودن است.

 

این نماینده مجلس افزود: تقوا در نتیجه مراعات حدود الهی کسب می شود و برای انسان در جهت رستگاری در زندگی اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می تواند نقش آفرین باشد و زمینه رستگاری را فراهم می کند، پس از به دست آمدن تقوا، راه تشخیص حق از باطل، روشنایی از ظلمت و خوبی از بدی هم به دست می آید.

 

جمیری با بیان اینکه وجود تقوا انسان را از بدی مصون می دارد، گفت: وجود تقوا انسان را در مسیر زندگی و در جاهایی که خود نمی داند و باور ندارد به نعمات الهی می رساند؛ تقوا عامل بسیار اساسی و تأثیرگذار در زندگی انسان است.

 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به عوامل بصیرت اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عامل بصیرت، تقوا است که زمینه عنایات الهی را فراهم می کند، داشتن دانش و آگاهی به شرایط زمان، دشمن شناسی و شناسایی دوستان هم از عوامل بصیرت است اما همه این داشته‌ها در سایه تقوا تعالی پیدا می کند.

 

وی افزود: آنجایی که انسان از عنایات الهی بهره مند باشد و در مسیر خداوند گام بر می دارد هدایت های الهی در زمانی که خود شخص هم تصور آن را نمی کند، شامل حال انسان می شود؛ وقتی اراده در وجود انسان باشد که خود را از معاصی دور نگه دارد و مسیر خدا را طی کند آن وقت در رفتار و گفتار وی آثاری ظهور و بروز می کند که خود هم باور ندارد.

 

جمیری از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان اشخاصی صاحب بصیرت یاد کرد و گفت: این نشان از خود نگه دار بودن و در مسیر خداوند حرکت کردن است که برای ما به عنوان کسانی که پیرو امام هستیم همین معنا باید مورد توجه باشد؛ ولایت‌مداری و بر ملاک و معیار تعیین شده امام و رهبر صالح الهی حرکت کردن، هوشیاری را می طلبد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: اگر این تقوا و خود نگه داری و هوشیاری و بیداری به عنوان مهم‌ترین وسیله برای تبعیت محض از ولایت وجود داشته باشد آن وقت ما مسیر را گم نمی کنیم و توطئه های دشمن نقش بر آب خواهد شد./833/پ202/ح

ارسال نظرات