۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۷۲۰۱۶
در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی؛

اعزام 300 مبلغ از سوی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناطق مختلف

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: این نهاد در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و دانش آموزان، 300 روحانی مبلغ را به مناطق مختلف این استان اعزام می کند.
حجت الاسلام ايزانلو

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه های این نهاد در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی جوانان و نوجوانان بعد از پایان ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان با استفاده از آموزه های اسلامی و فرهنگ دینی، همانند سال های گذشته برنامه های متعددی را در دستور کار دارد.

 

وی با بیان این که برنامه های مزبور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مرکز به استان ها ابلاغ و پس از آن بومی سازی شده است، افزود: امسال در این راستا چند برنامه محوری برای خراسان شمالی در نظر گرفته شده که مهم ترین آن ها اعزام روحانیان مبلغ مخصوص طرح غنی سازی اوقات فراغت و نیز اعزام کاروان های دین، نشاط و زندگی به روستاها و مناطق محروم استان هستند.

 

حجت الاسلام ایزانلو اضافه کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیش از 300 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مدارس علمیه داخلی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به روستاها و مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: نیمی از این روحانیان از حوزه های علمیه قم و 150 نفر نیز از مدارس علمیه داخلی استان برای اعزام به روستاها و مناطق محروم استان خراسان شمالی اعلام آمادگی کرده اند.

 

حجت الاسلام ایزانلو یادآور شد: البته اعزام روحانیان مبلغ ویژه طرح غنی سازی اوقات فراغت، بعد از اتمام ماه مبارک رمضان و پایان مأموریت تبلیغ رمضانی صورت می گیرد.

 

به گفته وی در حال حاضر و به منظور برگزاری بهتر برنامه های عبادی و فرهنگی ماه رمضان، بیش از 700 روحانی مبلغ به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مساجد شهرها و روستاهای استان اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام ایزانلو با بیان این که تابستان امسال 70 درصد از برنامه های غنی سازی اوقات فراغت نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مناطق محروم و کمتر برخوردار روستاها و شهرهای استان برگزار می شود، افزود: از این میزان 40 درصد برنامه ها در روستاها و 30 درصد آن در مناطق شهری محروم برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به اعزام کاروان های دین، نشاط و زندگی به روستاهای استان در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: تابستان امسال برای دومین سال پیاپی این کاروان ها با اعزام به بخش های مختلف استان اقدام به ترویج مباحث دینی، فرهنگی و غیره می کند.

 

حجت الاسلام ایزانلو افزود: تابستان امسال از ابتدای مردادماه تا دهم شهریور ماه 50 کاروان دین، نشاط و زندگی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند و پیش بینی می شود حدود 10 هزار نفر از برنامه های قرآنی این کاروان ها بهره مند شوند.

 

وی با اشاره به این که همچنین در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزاری 35 کلاس قرآنی در استان نیز پیش بینی شده است، اضافه کرد: این کلاس های قرآنی در قالب آموزش صحیح خوانی، حفظ سوره یاسین، آموزش تفسیر و مفاهیم، طرح قرآنی 1441 و طرح حفظ عمومی برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی، اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها و اردوها، تشکیل هسته فرهنگی و بوستان‌های معرفت، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی و غیره شماری دیگر از برنامه های پیش بینی شده در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی تبلیغات اسلامی استان به شمار می روند که با مشارکت روحانیان مبلغ اعزامی در مناطق مختلف خراسان شمالی برگزار خواهند شد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات