۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۰۲۲
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

حکایت جنایت هواپیمای ایرباس و مصالحه با آمریکا

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در پرونده جنایت کشته شدن 250 نفر مسافر بی‌گناه هواپیمای ایرباس توسط آمریکا انگشت اتهام به سمت کسانی است که به آمریکا اعتماد می‌کنند سوال ما این است که آیا بحث شخصی یا حقوقی بود که با مصالحه و توافق بد هیچ مسؤولیت یا محکومیتی متوجه آمریکا نشد.
فاطمه آليا، نماينده مجلس، رييس کميته حقوق بشر مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه آلیا نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی حقوق بشر به مناسبت سالروز «سقوط هواپیمای ایرباس ایرانی توسط ناو آمریکایی در سال 67» که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن گرمیداشت یاد و خاطر قربانیان هواپیمای ایرباس، گفت: این نامگذاری از 6 تا 12 تیر تحت عنوان حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری می‌تواند پیام‌های زیادی داشته باشد.

 

وی افزود: اگر چه آمریکا به عنوان بزرگترین تروریست از زمان پیدایش تا کنون و ما به عنوان قربانیان ترورییست بودیم اما این فجایع و جنایات اتفاق افتاده به لحاظ سیاسی و حقوقی قابل پیگری است.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قوه قضائیه پرونده موارد نقض حقوق بشر را آماده و دولت در سطح بین‌الملل پیگری کند.

 

آلیا با اشاره به واقعیت تاریخی اظهار داشت: واقعیت تاریخی از 6 تا 12 تیر بر اساس اعترافات سیاستمداران آمریکایی، رسانه‌ها و اسنادی که رو شده جنایت آمریکا در کشور ما را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به جنگ تحمیلی بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی آمریکا نه تنها بی‌طرفی نکرده بلکه به حمایت از جنایتکاری چون صدام پرداخت در منطقه جنگ‌های نیابتی راه انداخته و با وجود مجهزترین رادارها هواپیمای مسافربری ایران را تحت عنوان هواپیمای جنگنده مورد اصابت قرار داد جنایتی که مردم ایران آن را فراموش نکرده و نخواهند بخشید.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت آمریکا در مورد 175 غواص شهید، گفت: رژیم جنایتکار آمریکا در به شهادت رساندن 175 غواص ایرانی سهیم است و در سال 65 که قضیه غواصان اتفاق افتاده در بخشی از فیلم رسیده دیده می‌‌شود که هواپیماهای آمریکایی با منورهایی که به کار بردند مقدمات این جنایت را فراهم می‌کنند.

 

آلیا با اشاره به هواپیمای ایرباس عنوان کرد: در جنایت سقوط هواپیمای ایرباس توسط ناو آمریکایی 53 زن و 66 کودک قربانی شدند که در مجامع بین‌المللی هیچ خبری از آن نیست تنها اتفاق یک عذر‌خواهی ساده و پرداخت خون‌بهای مسافران آن هم با تبیعض قائل شدن بین ایرانی‌ها و خارجی‌ها است.

 

وی با اشاره به این‌که کنوانسیون‌های بین‌المللی بازیچه دست آمریکا هستند، اظهار داشت: ایران بعد از این اتفاق به شورای امنیت، سازمان هواپیمایی و دیوان بین‌المللی شکایت کرده و سند تنظیم می‌کند با پیگیری‌های 6 تا 7 ساله در مراکز بین‌المللی در سال 74 دو روز مانده به دادگاه لاهه دولت وقت ایران به دولت وقت آمریکا اعلام می‌کند که ما مصالحه کردیم.

 

این سیاستمدار افزود: با این مصالحه و توافق بد نه تنها دولت آمریکا محکوم نمی‌شود بلکه دیگر شکایت نیز پیگری نمی‌شود.

 

آلیا افزود: اینجا انگشت اتهام به سمت کسانی است که به آمریکا اعتماد می‌کنند سوال ما این است که آیا جنایت کشته شدن 250 نفر مسافر بی‌گناه هواپیمای ایرباس توسط آمریکا بحث شخصی یا بحث حقوقی بود که با این مصالحه و توافق بد هیچ مسؤولیت یا محکومیتی متوجه آمریکا نشد.

 

وی با اشاره به فرمایش امام راحل بیان داشت: امروز جنگ مسلمانان فقط جنگ با آل سعود و اسرائیل نیست بلکه این جنگ، جنگ پایداری و اعتقاد است آمریکا با اقدامات خود به عنوان کانون پرورش و حمایت از تروریست شیعیان و مسلمانان در غزه، یمن، عراق، سوریه و افغانستان را به کدام جرم می‌کشد.

 

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: امروز آمریکا ائتلاف داعش را در منطقه راه انداخته و با کمک سیاسی و تسلیحاتی به کشتار مسلمانان و تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی، عرب و عجم پرداخته و با جعل شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی مسلمان‌ها را به جان می‌اندازد.

 

آلیا در پایان خاطرنشان کرد: در کمتر از دو ماه اجساد 175 غواص شهید شناسایی و خانواده‌های آنها مشخص و در روز شهادت امام صادق(ع) به شهرستان‌های خود مشایعت خواهند شد درخواست ما از وزرات دادگستری و قوه قضائیه این است که در مورد این جنایت فجیع تشکیل پرونده داده و در مجامع بین‌المللی پیگیر حقوقی جنایتی که علیه این شهدا صورت گرفته باشند./807/پ202/ش

 

ارسال نظرات