۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۷۲۰۳۰
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

استغفار، وسیله نزول روزی و رحمت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که استغفار، وسیله نزول روزی و رحمت الهی است، گفت: انسان برای پاک شدن نیاز به استغفار دارد؛ از این رو در سحرگاهان 70 بار استغفار کنید.
رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم عرفاتی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «آداب استغفار و توبه در کلام امام علی(ع)» در رواق درالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: قرآن کریم، نامه ای است از طرف خداوند متعال برای هدایت انسان ها.

 

وی با بیان این که امام رضا(ع) طبیب طبیبان است، اظهار کرد: زمانی که انسان به زیارت مشرف می شود، این گونه نیست که با پای خود به زیارت آمده باشد؛ بلکه امام رضا(ع) به انسان جلوه و او را دعوت می کند که این توفیق نصیب انسان می شود.

 

این کارشناس مذهبی افزود: امام رضا(ع) مظهر رأفت ذات اقدس الهی هستند، امام رضا(ع) را رئوف می نامند؛ چرا که رأفت ایشان حسی است و زوار آقا، دست مهربانی ایشان را بر سرش احساس می کند.

 

عرفاتی با اشاره به این که انسان ها، خود عامل گمراهیشان هستند، ابراز کرد: انسان برای پاک شدن نیاز به استغفار دارد، لطف خداوند متعال زیاد است و برای ما فرصت ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به این که انسان باید برای تقصیرها و کوتاهی های خود استغفار کند، گفت: در ماه رمضان، انسان باید سه کار، استغفار، روزه و دعا را انجام دهد؛ از این رو در سحرگاهان 70 بار استغفار کنید.

 

بخشیدن، بزرگ ترین لطفی است که انسان در حق کسی انجام می دهد

وی با بیان این که بخشیدن، بزرگ ترین لطفی است که انسان در حق کسی انجام می دهد، تصریح کرد: بخشش خداوند منوط به این است که ما دیگران را ببخشیم؛ از این رو اگر می خواهید خدا شما را ببخشد، ما نیز باید کینه از کسی به دل نداشته باشید و دیگران را ببخشیم.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که بالاترین احسان بخشیدن دیگران است، اظهار کرد: انسان اگر ببخشد، نفع آن به خودش می رسد؛ چرا که انسان ها نتیجه ظلم خود را می بینند و خداوند نیز ظلم را نمی بخشد.

 

عرفاتی گفت: استغفار وسیله دائمی فرو ریختن روزی و رحمت است، خداوند متعال در قرآن می فرماید: «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً، یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ‏.».

 

وی با اشاره به این که مؤمن باید خوش اخلاق و جاذبه داشته باشد، اضافه کرد: مؤمن معدل کارهای او سنجیده می شود؛ چرا که به رفتارها و عملکردهای ما نمره می دهند./1309/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات