۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۷۲۰۴۹
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد؛

فعالیت 140 پایگاه و 35 مؤسسه قرآنی در استان قزوین

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان این‌که 140 پایگاه و 35 مؤسسه قرآنی در استان قزوین فعالیت دارند، گفت: بودجه‌های اختصاص یافته به بخش قرآنی پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.
نمايشگاه کتاب قرآني در اهواز

جواد قلی‌پور، مسؤول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی استان قزوین گفت: فعالیت‌های قرآنی انجام شده در استان قزوین در شرایط مناسبی است اما دارای پراکندگی است.

 

مسؤول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: این استان ظرفیت بالایی در بحث قرآن و چهره‌های قرآنی دارد و یکی از استان‌های پیشگام در عرصه فعالیت قرآنی نسبت به سایر استان‌ها است.

 

قلی‌پور بیان کرد: با وجود کارهای صورت گرفته هنوز استان قزوین در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته و تا رسیدن به جایگاه رفیع فاصله دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای عالی قرآن افزود: برای تحقق این امر گام‌هایی برداشته شده و ایجاد شورای عالی قرآن به منظور حمایت از این بخش و گسترش فعالیت‌های قرآنی بوده است که راضی کننده نیست چرا که ما شورای عالی سیاست‌گذاری را می‌خواستیم که تحقق نیافت اما به طور کلی اتفاق خوبی بوده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرای برنامه‌های خوب از سوی این نهاد باشیم.

 

قلی‌پور بیان کرد: برای جلوگیری از پراگندگی در انجام فعالیت‌های قرآنی و داشتن مدیریتی واحد در سال جاری شاهد اتفاق‌های خوبی در شورای توسعه قرآنی هستیم که دبیرخانه آن با دارالقرآن است.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه بودجه‌های اختصاص یافته به بخش قرآنی پاسخ‌گوی نیازهای این بخش نیست، عنوان کرد: بودجه‌های فرهنگی برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص می‌یابد اما پاسخگوی نیازها نیست لذا پیشنهادی به استاندار قزوین دادیم که با نظر مساعد ایشان مواجه شد و امیدواریم با افزایش بودجه فعالیت‌های بهتری انجام شود.

 

مسؤول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: وظیفه شورای توسعه قرآنی سیاستگذاری در امور قرآنی است که مسؤولیتش با وزارت ارشاد است که در بیشتر استان‌ها تشکیل شده ولی به دلیل کم کاری اداره کل ارشاد قزوین این شورا در قزوین تشکیل نشده و نظارت خوبی در اجرای امور انجام نمی‌شود.  

 

وی با اشاره به تعداد مراکز قرآنی عنوان کرد: 140 پایگاه و 35 مؤسسه قرآنی در استان قزوین فعال هستند هم‌چنین 120 کلاس حفظ و 180 نفر حافظ کل قرآن و 6 هزار حافظ با جزءهای مختلف در استان قزوین فعال هستند که بیشتر این افراد خانم هستند./848/ت302/ح

ارسال نظرات