۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۷۲۰۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوا و آغاز حرکت در مسیر عبودیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت ذی قیمتی برای تقویت تقوا، گسترش آموزه های اسلامی در جامعه و حرکت در مسیر عبودیت است.
حجت الاسلام يعقوبي - محفل قرآني ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در محفل قرآنی که با حضور نیروهای مسلح استان برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان موعد کسب تقوا و اندوختن ذخیره معنوی برای زندگی فردی و اجتماعی است.

 

وی با بیان این که لازم است از این فرصت ذی قیمت برای تقویت تقوا، گسترش آموزه های اسلامی و ارتقای وضعیت معنوی جامعه استفاده شود، افزود: می بایست با استفاده از ماه رمضان نسبت به کسب توشه راه اقدام کرده و با این سرمایه گرانبها یک سال بندگی خداوند را به جای آوریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که نماز و روزه دو بال پرواز انسان هستند، اضافه کرد: مؤمنان با روزه داری در این ماه صبر و بردباری در برابر مشکلات و دستگیری از نیازمندان را تمرین می کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: اگر کسی روزه و نماز ماه رمضان را از دست بدهد گویی دین خود را نیز از دست داده است چرا که کرامت و شرافت این ماه بسیار بالا است.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) در مورد روزه و ماه رمضان، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام فرموده است روزه دار می بایست در این ماه افزون بر نخوردن و نیاشامیدن، زبان و چشم و گوش خود را نیز کنترل کند چرا که با این اقدام از برکات بسیاری برخوردار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که بر اساس آموزه های اسلامی 30 گناه بزرگ از زبان نشأت می گیرد بنابراین می بایست در حفظ و کنترل آن اهتمام تام داشت، خاطرنشان کرد: همچنین می بایست مراقب چشم و آنچه که می بیند نیز باشیم چرا که چشم دیده و دل نیز می خواهد.

 

وی با تأکید بر کنترل گوش و نشنیدن اصوات و مکالمات گناه آلود، افزود: سه عنصر زبان، چشم و گوش دروازه های شخصیت انسان هستند که کنترل نکردن آن ها می تواند انسان را به ورطه گناه و معصیت بکشاند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که عامل بازدارنده و خنجری که جلوی گناه را می بندند، تقوا است، اضافه کرد: پرهیز از حرام و دوری از معصیت، عمل به واجبات، پایش چشم و زبان، قرائت قرآن و ادعیه وارده و دوری از غیبت و تهمت و آبروریزی در واقع تمرین عمل نیک و کسب تقوا در ماه رمضان به شمار می روند تا در دیگر ماه های سال نیز همین رویه را ادامه داده و به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و حیات طیبه ذکر شده در قرآن کریم نیز شامل رابطه انسان با خداوند، رابطه انسان با خود و رابطه انسان با دیگران می شود، افزود: در ماه رمضان می بایست با تقویت این سه اصل، سبک زندگی اسلامی را به معنای واقعی، عملی و عینی کنیم.

 

وی با اشاره به این که تحمل سختی روزه داری در ماه رمضان امسال که با فصل تابستان مصادف شده ثواب و اجر بیشتری دارد، اظهار کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع) اگر کسی در ایام گرم سال روزه گرفته و تشنگی فراوان را تحمل کند خداوند برای این روزه دار هزار فرشته و ملک در نظر می گیرد.

 

امام جمعه بجنورد در خاتمه با بیان این که بخشندگی و دستگیری از محرومان یکی از فضائل مورد تأکید دین اسلام بوده که در گفتار و رفتار ائمه اطهار(ع) نیز جاری و ساری بوده است، افزود: مؤمنان باید سعی کنند در ماه رمضان کرامت و بخشش ائمه(ع) را الگوی خود قرار داده و با تأسی از این بزرگان در ماه میهمانی خداوند بیش از سایر ایام سال به داد فقرا و نیازمندان برسند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات