۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۷۲۰۸۰
امام جمعه هشترود:

رمضان ماه صفای باطن و تطهیر ظاهر است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رحیمی ماه رمضان را ماه آشتی دوباره با خداوند متعال دانست و گفت: این ماه، ماه صفای باطن و تطهیر درون و ظاهر انسان است، این تطهیر سبب می شود که انسان بتواند به درگاه خداوند متعال که خود پاک و پاکیزه است راه پیدا کند.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود
حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت وگو خبرنگار خبرگزاری رسادر تبریز،  گفت: ماه رمضان یک فرصت عظیم الهی برای راز و نیاز با خداوند متعال است، این ماه فرصت توبه و استغفار از معاصی است.
 
وی با اشاره به زمینه تقویت اخلاقی و اصول اعتقادی، ابراز داشت: این فرصت تقویت تقوای جمعی و رسیدگی به محرومین است، انفاق در راه خدا و افطاری به محرومین از بارزترین ویژگی های این ماه شریف است.
 
امام جمعه هشترود ادامه داد: این ماه ظرف نزول کتاب الهی، قرآن کریم است، توجه و انس و الفت در این ماه، کسب فضائل اخلاقی و اصلاح خود از فرصت های این ماه است، در این ماه به سبب استغفار و رقت قلب میان مسلمین، یک زمینه مناسب برای رفع کدورت ها است.
 
وی این ماه را ماه آشتی دوباره با خداوند متعال عنوان کرد و اظهار داشت: این ماه، ماه صفای باطن و تطهیر درون و ظاهر انسان می باشد،  این تطهیر سبب می شود که انسان بتواند به درگاه خداوند متعال که خود پاک و پاکیزه است راه یابد.
 
حجت الاسلام رحیمی این ماه را ماه توبه و بندگی اظهار داشت و گفت: در این ماه انسان به سبب استغفار و طلب بخشش گناهان از درگاه الهی فرصتی دوباره برای زندگی الهی می یابد، این ماه زمینه ساز بندگی در محضر خداوند کریم است.
 
وی افطاری ساده را از سنت های حسنه نبی مکرم اسلام(ص) دانست و ابراز داشت: نبی مکرم اسلام (ص) با افطاری ساده ای روزه خود را باز می‌کرد و در احسان و افطاری محرومین را بر دیگران مقدم می داشت، این ماه، ماه احسان است./854/ت302/ح
ارسال نظرات