۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۷۲۱۲۱
کارشناس دینی:

هیچ بنده ای از مهمانی خدا دست خالی خارج نمی شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: امام سجاد(ع) آنقدر عبادت می کرد که پیشانی ایشان از عبادت پینه زده بود، از این رو از میان زمین و آسمان به او ندا داده شد که تو زین العابدین به معنای افتخار عبادت کنندگان هستید.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی شنبه شب در جمع قاریان و حافظان جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، گفت: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی می فرماید خداوندا من راه های بازیابی به سوی تو را باز می بینم و درهای دعا به پیشگاهت را بر روی فریادخواهان گشوده می یابم و می دانم برای امیدواران در جایگاه اجابتی و برای پریشان خاطران در کمین فریادرس هستید.

 

وی افزود: دعای ابوحمزه ثمالی درس خداشناسی است، از این رو خدا را باید از زبان امام سجاد(ع) شناخت، آن امامی که می فرماید درهای رحمت خداوند به روی همه باز است.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که کسی که به درگاه خداوند روی آورد، دست خالی برنمی گردد، گفت: در دعای ماه شعبان آمده است شما برای مهمانی خداوند دعوت شده اید، بنابراین هیچ بنده ای از مهمانی خدا دست خالی خارج نمی شود.

 

این کارشناس دینی گفت: امام سجاد(ع) آنقدر عبادت می کرد که پیشانی ایشان از عبادت پینه زده بود، از این رو از میان زمین و آسمان به او ندا داده شد که تو زین العابدین به معنای افتخار عبادت کنندگان هستید.

 

وی با اشاره به این که امام علی(ع) بعد از واقعه غدیر یک روز خوش در زندگی نداشت تا زمانی که در محراب مسجد شمشیر بر فرق ایشان زدند و آن بزرگوار فرمود فزت و رب الکعبه، گفت: امامان معصوم(ع) سختی های بسیاری در دنیا متحمل شدند، اما از صراط مستقیم منحرف نشدند.

 

وی یاد آورشد: اهل بیت(ع) به واسطه شناخت خداوند، به حرکت خود در مسیر دین و اسلام ادامه می دادند، همانطور که یک بچه خود را از بلندی به طرف پدر پرت می کند، چرا که به پدر خود اطمینان دارد.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که خداوند می فرماید شما جان خود را در راه ما فدا کنید تا بهشت را به شما عطا کنیم، گفت: اگر انسان به خداوند اعتقاد دارد، باید امور را به او واگذار کند، اما بسیاری از ماه اعتقاد راسخ به خداوند نداریم و برای ازدواج و مواردی دیگر نقش خداوند را نادیده می گیریم./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات