۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۲۷۲۱۲۷
استاد درس اخلاق حوزه علمیه:

پیام شب‌های قدر پیروی از راه امامت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قائمی با اشاره به مصادف شدن ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) با شب‌های قدر، گفت: پیام شب‌های قدر این است که شیعه راه امامش را ادامه دهد و مثل امامش تنها به دنبال جذب رضایت خدای متعال باشد.
پیام شب‌های قدر پیروی از راه امامت است

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر قائمی، نویسنده و از اساتید درس اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شب قدر را یک عنایت ویژه از جانب خداوند بر بندگان دانست و عنوان کرد: از آنجایی که شب قدر شب تعیین تقدیر است، اگر کسی واقعا از بدی ها و گناهان توبه کند و تصمیم جدی بر عدم گناه بگیرد، بهترین سرنوشت در سال آینده را برای خود رقم زده است.

 

توبه، بهترین عمل در شب قدر

وی بهترین اعمال و عبادات در این شب را طلب مغفرت و توبه دانست و اظهار داشت: توبه و استغفار نقش بسزایی در تعیین سرنوشت انسان ها دارد و در واقع نوعی غلط گیری از اعمال گذشته انسان است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه یاد آور شد: کسانی که به این شب اهمیت نمی دهند و در عیش و عشرت به سر می برند، اگر ارزش واقعی این شب را درک کنند و بدانند تعیین سرنوشت، رزق و روزی و اجل انسان در این شب تعیین می شود بدون شک در آن ها تحول و دگرگونی ایجاد خواهد شد.

 

عظمت شب قدر ذاتی است

وی با اشاره به مصادفت لیالی قدر با ایام شهادت مولای متقیان، افزود: بایستی دانست عظمت و بزرگی شب قدر ذاتی است و جدای از قرار گرفتن شهادت امیرمؤمنان امام علی(ع) هم اهمیت دارد و ائمه اطهار(ع) هم به این شب اهمیت بسیاری می دادند. همانند نیمه شعبان که جدای از ولادت امام زمان(عج) ارزش و موقعیت خاصی دارد.

 

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: اما این همزمان شدن بی دلیل هم نیست و یک پیام برای شیعیان دارد و آن این که مولای خودش را بشناسد آن کسی که وقتی پیامبر از سالیان پیش به او خبر شهادت در ماه رمضان را می دهد هیچ شکایت و حتی حرفی نمی‌زند و فقط از رسول خدا سؤال می‌کند آیا در هنگام مرگ در سلامتی دینم قرار دارم یا نه که پیامبر اکرم(ص) به او جواب مثبت می دهد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیام دیگر این است که شیعه راه امامش را ادامه دهد و مثل امامش تنها به دنبال جذب رضایت خدای خویش باشد، چون در حدیثی از خود حضرت هست که می فرماید:«إِلَهِی کَفَى‏ بِی‏ عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً وَ کَفَى بِی فَخْراً أَنْ تَکُونَ لِی رِبّا» بار الها برای عزت من همین بس که بنده تو باشم و برای افتخارم همین بس که تو پرودگار و خدای من باشی./1330/ت302/ی

ارسال نظرات