۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۲۷۲۱۲۹
استاد حوزه علمیه:

شب قدر، شب سلامت و نزول رحمت الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: در شب قدر بندگان الهی از آفات و کید شیطان در امان بوده رحمتش شامل همه بندگان می شود.
رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه اهر، امروز در برنامه «اوباشدانلیق» شبکه سهند، گفت: مراد از قدر، تقدیر و اندازه ‏گیرى است و شب قدر شب اندازه ‏گیرى است و خداوند متعال در شب قدر حوادث یک سال را تقدیر می ‏کند و زندگى، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها و امورى ازاین قبیل را دراین شب مقدر می ‏گرداند.
 
وی افزود: شب قدر «سلام» است، بعضى از مفسران گفته ‏اند: مراد از کلمه «سلام‏» این است که در شب قدر ملائکه از هر مؤمن مشغول به عبادت بگذرند، سلام می ‏دهند.
 
امام جمعه اهر کلمه سلام و سلامت ‏را به معناى عارى بودن از آفات ظاهرى و باطنى عنوان کرد و ادامه داد: در این شب از آفات و کید شیطان در امان است، رحمتش شامل همه بندگان می شود و  به سوى او روى می ‏آورند و نیز به این که در خصوص شب قدر باب عذابش بسته باشد.
 
وی تصریح کرد: شب قدر برکت پیوسته است تا سپیده دم است؛ «دآئِمُ الْبَرَکَةِ اِلى‏ طُلُوعِ الْفَجْرِ عَلى‏ مَنْ یَشآءُ...»، این برکت و فضیلت بر بندگان الهی است که خداوند برای آنها اراده خیر کرده است.
 
عضو شورای استانی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند؛ هرکسی که حاجتی دارد باید ابتدا صلوات بر محمد و آلش بفرستد و سپس حاجت خود را طلب کند، سپس با صلوات بر محمد و آلش دعا را تمام کند.
 
وی ادامه داد: شیوه امام سجاد(ع) این است که دعاهای خود را همراه با صلوات بیان می کند، صلوات یک دعای مستجاب است بنابراین خداوند دعایی را هم که در کنار صلوات ذکر شود استجابت خواهد کرد.
 
 حجت الاسلام حاجی زاده افزود: هیچ دعایی خالی از نوعی اجابت نیست، زیرا دعا نوعی عبادت و پرستش است و هر عبادتی که با قصد قربت انجام می شود، خالی از اثر قربی نیست. بنابر این، همین که دعا و عبادت با خلوص نیت و شرایط لازم انجام شود، در همان لحظه به اجابت می رسد. اثر معنوی خود را بر روح و جان انسان می گذارد./854/پ203/ب4
ارسال نظرات