۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۷۲۱۳۹
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

امامزادگان شاخص خراسان شمالی میزبان شب زنده داران قدر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: مراسم عبادت و احیای شب های قدر در حرم مطهر امامزادگان شاخص این استان برگزار می شود.
مراسم احياي شب قدر در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری شب های قدر، اظهار کرد: مراسم ویژه شب های قدر در قالب طرح ضیافت الهی در هشت امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که مؤمنان و عزاداران ائمه اطهار(ع) می توانند در این شب ها با حضور در امامزاده های مزبور در برنامه های دسته جمعی عبادت و شب زنده داری شرکت کنند، افزود: برنامه های ویژه لیالی قدر در بقاع متبرک شاخص استان با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان و سخنرانی روحانیان برگزیده برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: محوری ترین برنامه احیاداری شب های قدر در استان خراسان شمالی، به میزبانی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

به گفته وی همزمان با سه شب قدر در این امامزاده و نیز سایر بقاع متبرک میزبان احیاداران در شهرستان های مختلف استان، برنامه هایی نظیر اقامه نماز 100 رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی، مراسم قرآن بر سر گرفتن و ... پیش بینی شده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: در مراسم شب نخست قدر در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) سخنران مذهبی حجت الاسلام والمسلمین شهامت از اساتید حوزه علمیه قم و در شب دوم نیز سخنران حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه شهرستان بجنورد است.

 

حجت الاسلام سهرابی که سخنران شب سوم قدر در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) خواهد بود، اضافه کرد: مراسمات ویژه شب های قدر در امامزادگان شاخص استان از ساعت 21 آغاز شده و تا دو بامداد شب های قدر ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه آزمون ولایت ویژه جریان شناسی سیاسی زندگی حضرت علی(ع) در حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع)، اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان دایر شده و پذیرای علاقه مندان است.

 

وی با بیان این که نمایشگاه مزبور راوی زندگی سیاسی امام علی(ع) است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه آزمون ولایت با مشارکت معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و نیز مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده سیدعباس(ع) دایر شده و بخش ویژه ای تحت عنوان یادمان 175 غواص شهید دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: این نمایشگاه از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 10 صبح تا نماز مغرب و عشاء و در شب های قدر نیز از ساعت 10 صبح تا دو بامداد آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

 

وی همچنین از برگزاری نخستین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در استان خبر داد و افزود: این محفل با حضور استاد فتحی عبدالرحمن، قاری برجسته مصری در شهرستان گرمه برگزار شده و پس از آن نیز در همین روز در شهرستان های جاجرم و اسفراین برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور این قاری برجسته جهان اسلام، دوشنبه پانزدهم تیرماه ساعت 13 در محل امام زاده فخرالدین(ع) شهر ایور از توابع شهرستان گرمه، ساعت 18 در محل امام زاده زین العابدین(ع) سنخواست از توابع شهرستان جاجرم و ساعت 21 نیز در محل امام زاده سید جعفر (ع) شهرستان اسفراین برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: محافل انس با قرآن با حضور این قاری مصری در روزهای آینده در بجنورد و سایر شهرهای استان نیز برگزار می شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات