۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۱۷۴
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

مراسم احیای شب های قدر در مدارس علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مراسم احیای شب های قدر در مدارس علمیه آذربایجان غربی با حضور طلاب و اساتید برگزار می شود.
مراسم شب هاي قدر

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به احادیث معصومان(ع) اظهار داشت: اهمیت و شاخصه ماه مبارک رمضان در وجود شب قدر است و این شب است که ماه رمضان را از سایر ماه ها متمایز می کند.

 

وی با بیان این که قرآن در شب قدر نازل شده است، افزود: خیرات و برکات الهی در آن شب بر مسلمانان نازل می‏شود.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: فرشتگان و روح در آن شب بر زمین نازل می‏گردند و رحمت خاص خدا شامل حال بندگان می‏ شود.

 

وی با بیان این که عبادت و احیای شب قدر معادل بیش از هزار ماه است، اظهار کرد: در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها، روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه اظهار داشت: ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند "هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود".

 

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.

 

وی بیان کرد: نیکو و شایسته است با دادن صدقه قدمی برای آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب خود را دو چندان کنیم.

 

حجت الاسلام قهرمانی شب زنده داری در شب های قدر، تلاوت قرآن کریم و خواندن دعاهایی از جمله "جوش کبیر"، "دعای افتتاح" و "ابوحمزه ثمالی" را از جمله اعمال شب های قدر خواند که به آن ها سفارش شده است.

 

وی گفت: در این شب های پر فیض باید لطف، گذشت، کرم، رحمت و بخشش بی ‌پایان خدای مهربان را برای خود یادآوری کنیم و از درگاهش ناامید نشده  و او را همیشه در کنار خود احساس کنیم.

 

گفتنی است، طلاب و اساتید حوزه های علمیه ارومیه برای احیای شب قدر امشب در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه حضور می یابند و همراه با مردم، اعمال این شب پرفیض را انجام می دهند./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات