۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۷۲۱۸۹
استاد حوزه علمیه قم:

غفلت بزرگ‌ترین ضربات را به اسلام وارد کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت علی(ع) همواره غفلت کنندگان را مورد نکوهش قرار داده و سعی می‌کردند مردم را از غفلت بیدار کنند، گفت: بزرگ‌ترین ضربات از ناحیه غفلت به اسلام وارد شده است
نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)با اشاره به این‌که حضرت علی(ع) همواره غفلت کنندگان را مورد نکوهش قرار داده و سعی می‌کردند مردم را از غفلت بیدار کنند، گفت: بزرگ‌ترین ضربات از ناحیه غفلت به اسلام وارد شده است.

 

وی افزود: غفلت بزرگ‌ترین آسیب در زندگی انسان است و شخصی که دچار غفلت می‌شود از فرمان خدای روی‌گردان بوده و به‌جای تبعیت از خدا از نفس خود اطاعت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: غفلت بزرگ‌ترین آسیب در زندگی انسان است و شیطان زمانی که می‌خواهد انسان را از خداوند دور کند او را به‌غفلت مبتلا می‌کند و اگر انسان در مقابل غفلت هوشیاری نکند به‌وسیله همان غفلت در مسیر بندگی دچار انحراف شدید خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که راه پیشگیری از غفلت بصیرت و حرکت در مسیر ولایت است، ادامه داد: انسان تنها با بصیرت می تواند از خواب غفلت بیدار شود و بیداری انسان مستلزم ولایت مداری است.

 

 وی ادامه داد: غفلت مردم کوفه زمینه شهادت حضرت علی(ع) و فرزندان ایشان را فراهم کرده که این موضوع نشان می‌دهد غفلت حتی می‌تواند انسان را به‌جایی برساند که با دست خدا ولی خدا را در زمین به شهادت رسانده و زمینه گمراهی گروه زیادی از انسان‌ها را فراهم کند.

 

 استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بدترین نوع غفلت این است که انسان باوجود هدایت‌های معصومه کلام حق را نشنود، گفت: مردم کوفه به این نوع از غفلت دچار شده بودند و چون از بصیرت کافی برخوردار نبودند حتی سخنان حضرت علی(ع) هم نتوانست قلب بیمار و غفلت زده آنها را بیدار کند.

 

وی افزود: انسان غفلت زده از نعمت وجدان محروم است و در قلب و نفس چنین انسانی به‌ مرور زمان چراغ‌های هدایت خاموش شده و در نهایت طبق آیات قرآن چنین فردی به شقاوت قلبی و مرض قلبی دچار شده که قلبش در برابر سخن حق مانند سنگ سخت می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: دعوت عملی شیوه انبیا و ائمه(ع) برای هدایت مردم است و حضرت علی(ع) هم برای این‌که مردم را از خواب غفلت بیدار کنند قبل از این‌که آنها را به اطاعت خدا و دوری از معصیت دعوت کنند خود به اطاعت از خدا و دوری از معصیت روی آورده و در عمل به دستورات دین خود را مقدم بر دیگران می‌داشتند تا به‌این‌ترتیب از جامعه اسلامی غفلت زدایی شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات