۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۷۲۲۲۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

شب های قدر فرصت ارزشمندی برای تقرب الی الله است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شب های قدر فرصت ارزشمند تقرب الی الله است، گفت: تفاوت شب های قدر با دیگر شب ها در جهات غیر مادی بوده و همه به اعتبار و امید آن ارزش ها احیاء می گیریم و دقایق و ساعات آن را قیمتی و دریافت شدنی می دانیم.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با گرامی داشت فرارسیدن شب های قدر، گفت: انسان باید تلاش کند تا بهره برداری شایسته ای از این شب های گرانقدر داشته و به خوبی از آن استفاده کند.


امام جمعه چمستان با بیان این که شب های قدر فرصتی بی بدیل و گرانقدر است، بیان داشت: شب های قدر از شب های با عظمت ، اهمیت و طلایی در طول سال و در میان دوازده ماه است.


وی تصریح کرد: علت ارزش و بهای آن نسبت به شب های دیگر به اعتبار اموری است که در این شب محقق می شود و گرنه اجزای ظاهری ، زمانی یا مکانی این شب با سایر شب ها یکسان و مساوی است.


وی با بیان این که شب های قدر فرصت ارزشمند تقرب الی الله است، گفت: تفاوت شب های قدر با دیگر شب ها در جهات غیر مادی بوده و همه به اعتبار و امید آن ارزش ها احیاء می گیریم و دقایق و ساعات آن را قیمتی و دریافت شدنی می دانیم.


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که شب های قدر شب نزول کتابی جامع ، کامل و سعادت بخش است، بیان داشت: شبی مخصوص برای آموزش بندگان و توبه و استغفار است که انسان باید بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشد.


امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: اعمال در این شب به فرموده امام صادق(ع) از عملی که در هزار ماه می بایست انسان انجام دهد ارزش و بهای بیشتری دارد که باید از آن استفاده شایسته ای داشته باشیم.


حجت الاسلام جباری افزود: خداوند عمر اقوام و مردمان قدیم را طولانی می کرد و بعضی توفیق صدها سال عبادت و جهاد داشتند که حضرت حق خواست این فیض و توفیق از طریق دیگر غیر از طولانی شدن عمر و زیادی و کثرت عمل نصیب امت آخرین پیامبرش شود و آن با احیاء در یک شب که قدر است صورت گیرد.


وی با بیان این که انسان باید از این شب های عزیز و ارزشمند نهایت استفاده و بهره برداری را ببرد، گفت: فرصت والا و گرانقدری در اختیار ما قرار دارد که باید از آن استفاده کرده و خود را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات