۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۷۲۲۴۰

اجرای طرح حفظ قرآن کریم در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی از اجرای طرح حفظ قرآن کریم در ایام تابستان در مدارس علمیه خراسان جنوبی خبر داد.
حجت الاسلام مشرفي مسئول نمايندگي مركز مديريت حوزه علميه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مسؤول نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح حفظ قرآن کریم در ایام تابستان در مدارس علمیه خراسان جنوبی خبر داد.

 

 وی افزود: در زمینه حفظ قرآن یک برنامه مدون و یک برنامه مقطعی داریم که در برنامه مدون طلاب کتاب آیات پرکاربرد را حفظ می‌کنند که شامل 300 آیه کاربردی است که برخی از طلاب این برنامه را در ایام تابستان دارند.

 

 مسؤول نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: در برنامه مقطعی حفظ قرآن نیز برخی از مدارس علمیه طرح حفظ ترتیبی قرآن رادارند که این طرح در ایام فراغت تابستان استمرار داشته و طلاب علاقه‌مند و مستعد با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و فراغت از دروس رسمی وقت خود را صرف یادگیری و حفظ قرآن کریم می‌کنند.

 

 حجت‌الاسلام مشرفی تصریح کرد: طرح حفظ ترتیبی قرآن برای طلاب در حال حاضر در سه حوزه علمیه رضویه بیرجند، حوزه علمیه طبس و حوزه علمیه حاجی‌آباد پیگیری می‌شود و طلاب این مدارس توانسته‌اند تاکنون چند جزء از قرآن کریم را حفظ کنند.

 

 وی اظهار کرد: برنامه‌های درسی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی مصادف با روزهای پایانی ماه شعبان و آغازین ماه رمضان به پایان رسیده است و به‌طور طبیعی طلاب حدود دو هفته به تعطیلات می‌روند و بعد از دو هفته کم‌کم برنامه‌های تابستان را شروع می‌کنند.

 

 مسؤول نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی یکی از برنامه‌های طلاب در ایام تابستان را گذراندن ترم تابستانی عنوان کرد، گفت: معمولاً در این ترم طلاب دروس مطالعاتی مثل تاریخ را می‌گذرانند.

 

 حجت‌الاسلام مشرفی گفت: اضافه بر ارائه دروس رسمی در ترم تابستان کلاس‌های دیگری نیز برای طلاب ارائه می‌شود که شامل کلاس‌های هنری مانند خط و یا کلاس‌های ورزش مانند کلاس‌های ورزش رزمی و یا برنامه آموزش مکالمه عربی است.

 

 وی با اشاره به اینکه تابستان فرصت مناسبی برای مطالعه است، گفت: برای طلاب مجموعه کتابی به‌عنوان سیر مطالعاتی سطح یک حوزه معرفی کرده‌ایم که در نشریه گام دوم نیز به‌صورت جدول چاپ‌شده است که این کتب معرفی‌شده درواقع پشتیبان دروسی است که طلاب گذرانده‌اند.

 

 مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: این کتب شامل کتب ادبیات عرب، حول تفسیر و ترجمه قرآن، کتب تاریخی و کتب اعتقادی مانند کتب شهید مطهری است و همچنین در کنار این برنامه‌ها طلاب برنامه‌های تبلیغی هم داشته و در مساجد و مناطق محورم حاضرشده و به راهنمایی و هدایت مردم اقدام می‌کنند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات