۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۷۲۲۶۴
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی حلقه مفقوده مدیریت منابع در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نباید همه امور کشور را به بهانه توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تعطیل کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی حلقه مفقوده مدیریت منابع در کشور است.
اقتصاد مقاومتي

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور نشأت گرفته از سوء مدیریت است، اظهار داشت: نسخه‌ای که می‌تواند در بدترین شرایط، بهترین حالت پایدار را به دنبال داشته باشد اقتصاد مقاومتی است.


وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی حلقه مفقوده مدیریت منابع در کشور است، خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به ظرفیت های داخلی و نگاه به درون کشور را بارها مورد تأکید قرار داده‌اند، نشان دهنده این حقیقت مهم است که پایه و اساس اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌های درونی کشور است.


نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی چه در شرایط تحریم و چه از غیر تحریم، اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: بدبینانه ترین حالت در جریان مذاکرات هسته‌ای این است که هیچ توافقی حاصل نشود و تحریم‌ها شدت یابد، در این صورت تکلیف اقتصاد کشور چه خواهد بود.


سعیدی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی با واردات کالاهایی که مشابه آن ها در داخل تولید می‌شود، مخالف است، گفت: در این گونه اقتصاد مردم گرایش به سمت تولید داخل دارند و واردات به حداقل می‌رسد، ضمن این‌که استفاده بهینه و اصولی از منابع داخلی نیز مورد تأکید خواهد بود.


وی با بیان این‌که واردات به بخش تولید کشور آسیب جدی وارد می‌کند و سبب ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات می شود، تصریح کرد: واردات باید در چهارچوب مشخص و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد، رهبری تأکید دارند در بحث اقتصاد مشکل اصلی ما عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که سال همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت بهترین فرصت برای تعامل میان مردم و مسؤولان نظام از اعم قوای سه‌گانه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است، گفت: نباید همه امور کشور را به بهانه توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تعطیل کرد.


عضو کمیسیون اچتماعی مجلس تصویب مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید را از جمله اقدامات وکلای ملت در بهارستان عنوان کرد و گفت: مجلس قوانین لازم را در این حوزه پیش بینی کرده است، اکنون دولت باید برای اجرای اقتصادی مقاومتی را به منصه ظهور برساند./853/ت302/ح

ارسال نظرات