۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۲۲۹۰
آیت الله ناصری:

حجاب ظلمانی گناهان موجب برآورده نشدن حاجات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با اشاره به اهمیت توسل به ائمه برای استجابت دعا گفت: معرفت نداشتن به عظمت و بزرگی خداوند و حجاب ظلمانی گناهان موجب می‌شود تا حاجات ما برآورده نشود و دعای ما مستجاب نگردد.
درس اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد کمر زرین اصفهان، با بیان اهمیت اعمال شب قدر و لزوم توجه ویژه به شب‌های قدر، گفت: شب زنده داری، اقرار به گناهان و ذکر و یاد خدا و توسل به اهل بیت در این شب‌ها بسیار فایده دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت توسل به اهل بیت(ع) در شب‌های قدر تصریح کرد: در این شب‌ها به اهل بیت توسل پیدا کنید، در شب قدر امام زمان سرنوشت ما را امضا می‌کنند و روح ملائکه بر ایشان نازل می‌شود، نخستین خواسته و دعای ما ظهور ایشان باشد تا با فرج و ظهور شیعه از زیر بار ظلم و ستم دشمنان خارج شود و بر دنیا عدالت حاکم گردد.

 

آیت الله ناصری گناه را عامل اصلی برآورده نشدن حاجات دانست و خاطرنشان کرد: معرفت نداشتن به عظمت و بزرگی خداوند و گناهانی که در ما حجاب ظلمانی ایجاد می‌کنند موجب می‌شوند تا دعاهای ما مستجاب نشود، باید برای برآورده شدن حاجات، اهل بیت(ع) را واسطه قرار دهیم و البته لازم است که گناه را ترک کنیم تا بتوانیم به ائمه متوسل شویم.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان برخی از حقوق مؤمنان بر یکدیگر افزود: یکی از هفتاد حقی که مؤمنان برگردن یکدیگر دارند برآورده کردن حاجات و نیازهای برادر ایمانی است، اشخاص مؤمن در درون خود نورانیتی خاص دارند که دیگر مؤمنان را به خود جذب می‌کنند، باید برای برطرف کردن حاجات مؤمنان تلاش کرد و البته در این راه خدا شما را یاری می‌کند.

 

وی بر ضرورت اسراف نکردن و کمک کردن به نیازمندان تاکید کرد و گفت: همانطور که شما دوست دارید در منزل وسایل پذیرائی داشته باشید همسایگان و اقوام شما نیز دوست دارند آبروداری کنند از این رو به فکر آنها نیز باشیم و با هدیه کردن وسائل پذیرایی به آنها دلهای مومنان را خوشحال کنیم./1304/پ202/ب4 

ارسال نظرات