۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۷۲۳۰۰
در اردوگاه معلم ارومیه؛

مراسم احیای شب قدر با حضور حافظان نخبه سراسر کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مراسم احیای شب های قدر با حضور حافظان نخبه سراسر کشور در اردوگاه معلم ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن ویژه طلاب نخبه سراسر کشور در ارومیه، اظهار داشت: امسال مراسم پرفیض شب های قدر با حضور حافظان نخبه سراسر کشور در اردوگاه معلم برگزار می شود.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: شب قدر از هزار ماه بالاتر است که در این ماه ملائکه به محضر امام زمان(عج) می روند و مقدرات یکساله انسان ها را به خدمت آن حضرت عرضه می دارند.

 

وی با اشاره به فضیلت های شب های قدر، گفت: هر انسانی که در این شب های پرفیض شب زنده داری کند خداوند متعال تمام گناهانش را می بخشد.

 

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به روایات متعدد اضافه کرد: اگر فردی به اندازه ستارگان آسمان و سنگینی کوه ها گناه داشته باشد ولی در شب های قدر به درگاه خداوند توبه کند، خداوند گناهانش را می بخشد.

 

وی شب های قدر را فرصتی برای جوانان خواند و اظهار داشت: جوانان از فرصتی که خداوند در اختیار آن ها قرار داده است به خوبی بهره مند شوند و از گناهان خود ابراز ندامت و پشیمانی کرده و گذشته خود را جبران کنند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هر کس با خلوص نیت و با دلی شکسته به درگاه باری تعالی برود پروردگار متعال نیز پذیرای او می شود.

 

وی تفکر را نیز یکی از اعمال این شب دانست و با اشاره به این شعر که "از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود، به کجا می‌روم آخر، ننمایی وطنم" گفت: انسان برای خداشناسی اول باید خود را بشناسد.

 

حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: انسان بایددر این شب ها گذشته خود را مطالعه کند، به خلقت و زیبایی هایش بیندیشد و با شناخت، فهم و درک آن ها به بزرگی خدا پی ببرد و به او نزدیک شود.

 

وی شب زنده داری، تلاوت قرآن کریم و خواندن دعاهایی از جمله "جوش کبیر"، "دعای افتتاح"، "ابوحمزه ثمالی" را از جمله اعمال و برنامه های شب های قدر خواند.

 

 معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در پایان با بیان این که دوره قرآنی تا 10 روز بعد از ماه مبارک رمضان ادامه دارد، اظهار داشت: روزانه قریب به 500 جزء قرآن از سوی 120 طلبه نخبه سراسر کشور تلاوت می شود./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات