۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۷۲۳۰۶
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

اخلاق، ادب و گذشت اساس یک زندگی پایدار است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران، اخلاق، ادب و گذشت را از مهم ترین لوازم یک زندگی پایدار دانست و گفت: زن و مرد لباس یکدیگر هستند و باید عیب ها و نقص های همدیگرا پوشش دهند و برای برطرف کردن آن کوشش و از لغزش های یکدیگر گذشت کنند.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی این شهرستان با اشاره به آیه 21 سوره مبارکه روم، تصریح کرد: ازدواج خواسته طبیعی بشراست که به فلسفه آن تحصیل آرامش و سکونت نفس و آرامش اعصاب است.
 
وی با بیان این که زن و شوهر مکمل یکدیگر هستند، افزود: ازدواج خواسته طبیعی و غریزی بشر است که زن و شوهر به کمال می رسند و به یک آرامش روحی و اخلاقی دست می یابند.
 
حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که خدای متعال بین زن و شهر مودت و محبت ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: مودت به دوستی و پیوند قلبی می گویند و رحمت محبت عملی است که در مقام عمل زن و شوهر نسبت به یکدیگر انجام می دهند.
 
وی ادامه داد: محبت یکی از لوازمی است که باید زن و شوهر نسبت به همدیگر در زندگی داشته باشند تا مشکلات جزیی از بین برود.
 
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) زن صالحه را نعمت الهی دانست و تصریح کرد: بعد از نعمت اسلام مردی که دارای زن صالحه باشد که وقتی به چهره او نگاه کند غم و غصه اش از دل او بیرون برود بالاترین نعمت است.
 
وی اخلاق، ادب و گذشت را از لوازم یک زندگی پایدار دانست و ادامه داد: زن و مرد لباس یکدیگر هستند و باید عیب ها و نقص های همدیگرا پوشش دهند و برای برطرف کردن آن کوشش کند و از لغزش های یکدیگر گذشت کنند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه با انتقاد از سنت های غلط در امر ازدواج بیان داشت: با اینکه در بعضی کشورهای غربی از سنت های اسلامی استفاده می شود، اما متأسفانه این سنت ها در کشور مسلمان غریب است و سنت های غلط غربی در جامعه رواج پیدا کرده است.
 
وی با ابراز تأسف از بالا بودن آمار ظلاق در جامعه و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع روسای قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مبغوض ترین حلال نزد خدای متعال طلاق است که حتی طلاق های توافقی که در آن زن نه مهریه می خواهد و نفقه نباید انجام بگیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات