۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۲۳۵۴

اعلام برنامه‌های مراسم احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه شهرری

خبرگزاری رسا ـ ویژه‌برنامه‌های احیای شب‌های پرفضیلت قدر از ساعت 22 تا 2:30 بامداد در آستان امامزاده بی‌بی زبیده(ع)، آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) و بقعه شیخ صدوق برگزار می‌شود.
شب قدر

حسین اورنگیان مدیر اجرایی بی‌بی زبیده شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های مراسم احیای لیالی قدر در این امامزاده گفت: ویژه‌برنامه‌های احیای شب‌های پرفضیلت قدر در روزهای یکشنبه 14، سه شنبه 16 و پنجشنبه 18 تیرماه از ساعت 22 تا 2:30 بامداد در آستان امامزاده بی‌بی زبیده(ع) برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مراسم روحانی احیا در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم از شب‌های لیالی قدر از ساعت 23 با تلاوت قرآن کریم از سوی محمد جعفری آغاز می‌شود این مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر توسط امیر کبیریان و مدیحه سرایی مداحان ادامه پیدا کرده و با سخنرانی و سر گرفتن قرآن کریم توسط حجت الاسلام علی آقابابایی در ساعت 2:30 بامداد به پایان می‌رسد.

 

اورنگیان تصریح کرد: در این سه شب از شب‌های لیالی قدر به ترتیب شب نوزدهم حاج ابوالفضل ابراهیمی، شب بیست و یکم حاج حسن اناری و شب بیست‌و سوم حاج داوود شفیعی به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آستان مقدس بی‌بی زبیده که به تازگی ضریح مبارک آن تعویض و مرمت شده پذیرای مشتاقان و ارادتمندان ائمه اطهار(ع) است.

 

محمد حسین نیک‌پور مدیر اجرایی بقعه شیخ صدوق واقع در شهرری نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های احیای لیالی قدر در بقعه شیخ صدوق، گفت: ویژه‌برنامه‌های احیای شب‌های پرفضیلت قدر در روزهای یکشنبه 14، سه شنبه 16 و پنجشنبه 18 تیرماه از ساعت 22 تا 2 بامداد در بقعه شیخ صدوق واقع در شهرری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: زائران و مومنان خداجو همه ساله از شب نوزدهم ماه رمضان که مصادف با ضربت خوردن حضرت علی(ع) در این بقعه شریف به احیا، مناجات، راز و نیاز با پروردگار متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) می پردازند.

 

مدیر اجرایی بقعه شیخ صدوق با اشاره به برنامه‌های لیالی قدر، بیان داشت: مراسم روحانی احیای این سه شب از شب‌های قدر، با تلاوت قرآن کریم  توسط حاج محمد برخورداری شروع و با مدیحه سرایی و قرائت دعای جوشن کبیر از سوی حاج سعید جعفری ادامه می‌یابد.

 

نیک‌پور ابراز کرد: مراسم احیا و سخنرانی در شب نوزدهم از سوی حجت الاسلام سید علی احمد فنایی، مراسم احیا و سخنرانی در شب بیست‌ویکم از سوی حجت الاسلام روح الله گلزاری، مراسم احیا و سخنرانی در شب بیست‌وسوم توسط حجت‌الاسلام حاج سید اتارخوانی برگزار خواهد شد.

 

مدیر اجرایی بقعه شیخ صدوق خاطرنشان کرد: آستان مقدس بقعه شیخ صدوق ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه دار در ماه مبارک رمضان، پیشاپیش مقدم کلیه شرکت‌کنندگان در مراسم‌های لیالی قدر را گرامی می دارد.

 

سعید کریمی تولیت آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) واقع در خیابان رجایی شهرری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این امامزاده گفت: ویژه‌برنامه‌های احیاء شب‌های پرفضیلت قدر در روزهای یکشنبه 14، سه شنبه 16 و پنجشنبه 18 تیرماه از ساعت 22 تا 22 بامداد در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مراسم روحانی احیا در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم از شب‌های لیالی قدر از ساعت 22 با تلاوت قرآن کریم و قرائت دعای جوشن کبیر از سوی مداحان حاج عادل اسدپور و حاج حجت معنوی و سخنرانی توسط حجت‌الاسلام والسلمین شیخ منصور باقر بیگ برگزار می‌شود.

 

تولیت آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) تصریح کرد: آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) در هر شب از شب‌های ماه مبارک رمضان با دادن افطاری در خدمت زائران روزه دار است همچنین در سحرگان لیالی قدر نیز با اطعام در هنگام سحر در خدمت زائران و شب‌زنده‌داران است.

 

سعید کریمی در پایان خاطرنشان کرد: آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه دار در ماه مبارک رمضان، پیشاپیش مقدم کلیه شرکت‌کنندگان در مراسم‌های لیالی قدر را گرامی می دارد./807/ت301/ب4

ارسال نظرات