۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۷۲۳۹۲
مادر یک طلبه شهید:

وصیت نامه شهدا برای نسل کنونی بازخوانی شود

خبرگزاری رسا ـ مادر شهیدان صفری ضمن نگرانی از فاصله گرفتن نسل جوان با آرمان‌های واقعی انقلاب، گفت: کاش می‌شد دوباره وصیت نامه های شهدا بازخوانی شود تا این نسل به جایگاه ولایت فقیه بیشتر پی ببرند.
هاجر كردبچه مادر شهيدان رضا وكاظم صفري پاكدشت هاجر كردبچه مادر شهيدان رضا وكاظم صفري پاكدشت
هاجر خاتون کردبچه مادر شهدای صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: رضا 16 ساله و طلبه حوزه علمیه قم بود که در عملیات فاو شرکت کرد و به شهادت رسید.
 
وی با بیان خاطرات دوران زندگی با دو فرزند شهیدش افزود: رضا شیفته علم آموزی بود و درس خواندن را خیلی دوست داشت، ولی بر حسب وظیفه در آن شرایط سخت کشور به فرمان ولی فقیه درس را رها کرد و به جبهه حق علیه باطل رفت.
 
هاجر کردبچه ادامه داد: وقتی خبر شهادت رضا را به ما دادند، برادرش کاظم در جبهه بود اما فرمانده وقت گروهان ذوالفقار بعد از باخبر شدن از شهادت رضا صفری، به برادرش کاظم می گوید  در این شرایط شما و خانواده تان به تکلیفتان عمل کرده اید، به خانه ات برگرد و به مادرت خدمت کن.
 
وی اضافه کرد: کاظم هم در جواب درخواست فرمانده اش گفته بود مادر من زن خیلی صبوری است، اگر برگردم ناراحت می شود.
 
این مادر شهید خاطر نشان کرد: کاظم هر وقت برای مرخصی به خانه می آمد در امور منزل کمک می‌کرد، عکس شهدای پاکدشت را در کوچه و خیابان‌ها برای گرامی‌داشتن یادشان نصب می‌کرد، لبخند همیشه به لب داشت و وقتی مرخصی اش تمام می‌شد نمی گذاشت تا درب خانه مشایعتش کنم چون میدانست گریه امانم را می برد.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر یک بار دیگر فرزندان شهیدتان را ببینید چه به آنها می‌گویید، ابراز کرد: حرف‌های ناگفته زیاد است و اینجا بود که موج بغض تاب حرف زدن را از مادر شهید گرفت.
 
هاجر کردبچه در پایان ضمن نگرانی از فاصله گرفتن این نسل با آرمان‌های واقعی انقلاب، اذعان داشت: کاش می‌شد دوباره وصیت نامه های شهدا بازخوانی شود تا این نسل به جایگاه ولایت فقیه بیشتر پی ببرند.
 
گفتنی است هاجر کردبچه مادر شهیدان رضا و کاظم صفری از شهدای روستای ارمبویه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت می باشد./804/302/ع
ارسال نظرات