۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۷۲۳۹۸
به امامت نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

‌نماز عید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی شهرکرد اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته نماز عید سعید فطر در شهرکرد از ساعت 6:30 صبح روز عید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و خیابان‌های اطراف و به امامت نماینده ولی فقیه در استان اقامه می‌شود.
نماز عيد سعيد فطر در شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی برگزاری نماز عید سعید فطر شهرستان شهرکرد با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های این شب‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: خداوند به واسطه ماه مبارک رمضان و همچنین قرار دادن شب‌ قدر در این ماه، فرصت ارزشمندی برای بندگان ایجاد کرده تا با توسل به قرآن و معصومان(ع)، زنگار از آینه دل و جان زدوده و خود را به خالق هستی نزدیک‌تر کنند.

 

وی به برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد این شهرستان با شرکت مردم مؤمن اشاره کرد و گفت: آنچه در مراسم‌های هر سال شب‌های قدر قابل توجه و تأمل است، حضور پرشور جوانان خداجوی در این مراسم‌ها است که نشان دهنده واهی بودن توهم‌های دین‌گریزی و دوری جوانان ایران اسلامی از معنویت است.

 

حجت الاسلام کریمی بر ضرورت اندیشیدن تدابیر لازم برای برگزاری پرشکوه نماز عید فطر در نقاط مختلف این استان تأکید کرد و گفت: عید فطر روز تولد دوباره انسان‌ها و تحفه خداوند به مؤمنانی است که با تحمل سختی‌ها و امساک از خوردن و آشامیدن، امر خداوند متعال را به جای آورده و با موفقیت در جدال با نفس خود، به غبارروبی خانه دل پرداخته‌اند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انسان‌های مؤمن در طول ماه پربرکت رمضان با اطاعت فرمان خدا، عمل به واجبات، تحمل گرسنگی و تشنگی و عبادت حق در واقع به تربیت نفس خود و ترک لذت گناه پرداخته و پس از یک ماه تمرین و استقامت،‌ این ایستادگی و موفقیت را جشن می‌گیرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که عید سعید فطر از بزرگترین و مهم‌ترین اعیاد اسلامی به شمار می‌رود، افزود: ما در شهرستان شهرکرد در صدد هستیم تا با برگزاری جلسات هماهنگی و انجام برنامه‌ریزی لازم، با مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی، به برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اقامه نماز عید سعید فطر کمک کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته نماز عید سعید فطر در شهرکرد از ساعت 6:30 صبح روز عید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و خیابان‌های اطراف و به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اقامه می‌شود.

 

حجت الاسلام کریمی همچنین با اشاره به اهمیت احسان و اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای احسان و نیکوکاری است و خیران می‌توانند با شرکت در طرح‌های اطعام نیازمندان و اکرام ایتام از برکات این ماه پربرکت بهره ببرند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات