۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۷۲۴۲۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

شب های قدر فرصتی ارزشمند برای عروج معنوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: شب قدر بهترین فرصت توبه و استغفار است که اوج معنویت در این شب های با برکت و نورانی نمایان می شود که باید بهترین بهره برداری از آن صورت گیرد.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه اظهار داشت: شب قدر از هزاران شب بالاست و انسان می‌تواند ناخالصی‌ها در زندگی خود را خالص کند و شب‌های قدر بهترین فرصت برای استغفار و توبه به درگاه الهی است.

 

وی با اشاره به قداست و برتری شب‌های قدر نسبت به شب‌های دیگر گفت: شب قدر از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و سوره قدر بیانگر آنست که قرآن، در شب قدر نازل شده است و به همین دلیل همه ما باید از این فرصت بدست آمده در شب های قدر استفاده کنیم.

 

امام جمعه گلوگاه گفت: شب های قدر حقیقت دارد و شب نزول قرآن و احیاء است، یعنی تاریخی نیست مثل شب مبعث یا شب غدیر که در آن در تاریخ اتفاقی افتاده باشد؛ شب قدر یک امر حقیقی  و واقعی است؛ یعنی در آن شب واقعا قرآن نازل می شود نه قرآن روی طاقچه، قرآن درون دل ها، بلکه قرآن درون سینه انسان قرار می گیرد و این نور به قلب می تابد.

 

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که علی(ع) در حکومت خود یک الگوی بسیار مناسب ارائه داد، یادآور شد: ایشان حکومت را با اخلاق یک جا جمع کرد و این یک مدل جدید است که بشر عادی حتی تئوری آن را نمی تواند مطرح کند و از این زاویه انسان می تواند تا قرب الهی برسد.

 

وی با اعلام این که ما دارای دو سیاست اموی و سیاست علوی هستیم، گفت: در سیاست اموی، سیاست برای چریدن و استفاده نفسانی است، اما در سیاست علوی، سیاست و حکومت برای خدمت به خلق استفاده می شود و در کنار اخلاق است.

 

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: حضرت علی(ع) آنقدر مهربان و لطیف بود که همه یتمیان او را دوست داشتند با اینکه ایشان دشمنان زیادی داشت، اما با همه این ها در دل ها نفوذ کرد که در این راه موانعی نیز وجود داشت که توسعه جغرافیایی ممالک اسلامی منهای تعمیق تفکر اسلامی و مدیران نالایق که قابلیت مدیریت در حکومت حضرت علی(ع) را نداشتند و وجود انحرافات در میان امت اسلامی از جمله این موارد بودند.

 

حجت الاسلام میراحمدی افزود: وجود انحراف در میان امت اسلامی از آفت های مهمی است که گریبانگیر مردم می شود که در زمان امام علی(ع) کار این انحراف به جایی رسید که ابن ملجم مرادی لعنه الله علیه به اعتقاد خودش فی سبیل الله شمشیر را بر فرق حضرت علی(ع) فرود می آورد.

 

وی در پایان با تاکید بر بزرگداشت لیلی قدر و شب ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) گفت: شب‌های قدر یکی از فرصت‌های طلایی بشر است که انسان می‌تواند ارتباط خود را با خداوند متعال بیشتر کند و در این شب‌ها گناهان بخشیده می‌شود./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات