۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۷۲۵۴۳
آیت الله دستغیب:

حب دنیا و اهل بیت قابل جمع نیستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: همان طور که در دعای ابوحمزه می خوانیم خداوندا حب دنیا را از دل من بیرون کن و دوستی اهل بیت را در دل من جمع کن از این رو تا حب دنیا در دل انسان است حب اهل بیت در آن جمع نخواهد شد.
 آيت الله دستغيب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در جلسه ای که بعد از ظهر امروز در حرم احمد بن موسی(شاهچراغ) با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد با بیان ادامه تفسیر سوره مبارکه لقمان، گفت: توفیق توبه کردن به هرکسی داده نمی شود.

وی در ادامه با بیان این که توبه شرائطی دارد افزود: شرائط توبه کردن عبارت است از آن که اراده قطعی داشته باشد، بنای ادای حقوق الهی را بگذارد و همچنین اگر چیزی از حقوق مردم بر گردن شخص است به ادای حقوق بپردازد، آن وقت است که انسان می تواند استغفار کند.


آیت الله دستغیب اظهار داشت: در روایت داریم که یک شخصی نزد امام باقر شرف یاب شدند و عرض کردند که در دستگاه ظلمه بودم و مقداری اموال از آن جا جمع کرده ام آیا اگر توبه کنم خداوند توبه من را می پذیرد امام بار اول جواب ندادند و در بار دوم عرض کردند نه مگر در یک صورت که اموال را به صاحبان خود باز گردانی.


وی خاطرنشان کرد: فردی به امام صادق عرض کرد من نزد عباسیان بودم و اموالی را در آن جا جمع کردم و در جمع کردن اموال حلال و حرام نکرده ام آیا می شود توبه کرد امام در پاسخ فرمود تمام اموالی را که از این راه به دست آورده ای را به صاحبان خود باز گردان و کسانی را که نمی شناسی اموالشان را صدقه بده در این صورت من از جانب خداوند بهشت را برای شما تضمین می کنم.


وی تصریح کرد: خداوند می فرماید اى مردم تقواى الهى پیشه کنید و بترسید از روزى که نه پدر کیفر اعمال فرزندش را تحمل مى‏کند و نه فرزند چیزى از کیفر اعمال پدرش را بر گردن می گیرد.


معاد وعده الهی و حق است
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مواظب باشید این دنیا شما را فریب ندهد ابراز داشت: این عالمی که خداوند آفریده است دو بعد دارد که یک بعد آن مظاهر مادی آن است که این کار سبب فراهم کردن ابزار شیاطین می شود و همچنین سبب بی توجهی به رسیدن به هدف می شود.


وی با بیان این که بعد دوم حقیقت این عالم است، ادامه داد: دنیا به معنای اول مذمت و به معنای دوم تحسین می شود و در روایتی از حضرت علی داریم که در معنای اول می فرماید این دنیا ضرر می رساند، فریب می دهد و می گذرد.


دوستی دنیا راس هر خطایی است
آیت الله دستغیب با اشاره به این که دوستی با دنیا راس هر خطایی است بیان کرد: همان طور که در دعای ابوحمزه می خوانیم خداوندا حب دنیا را از دل من بیرون کن و دوستی اهل بیت را در دل من جمع کن از این رو تا حب دنیا در دل انسان است حب اهل بیت در آن جمع نخواهد شد.


وی اظهار کرد: از حضرت علی سوال کردند که ای علی کدام یک از مردم از لحاظ فکر ثابت تر است یعنی نظرات آن قابل اعتماد است حضرت در پاسخ فرمودند کسی که نه فریب مردم را بخورد و نه دنیا بتواند با تشویق هایش آن را فریب دهد.


تولیت آستان احمدی و محمدی در پایان با اشاره به این که مسائل دنیوی سعادت بخش نیست بلکه تهدیدی برای انسان است تصریح کرد: فرو رفتن انسان در غفلت یک نقمت محسوب می شود از این رو مهلت دادن به این دسته افراد عذاب عظیم، عذاب علیم و عذاب مهین را به دنبال دارد./839/پ202/ب4

ارسال نظرات